• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beurskoersen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit123456789

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Berichten
252
Hallo,

Ik heb een probleem:

Ik wil graag iedere minuut dat de beurskoersen ververst worden dat de koers uit B3 naar B2 op blad2 geschreven worden met daarbij de tijd erachter.
Iedere minuut op de volgende regel.
Dit moet 900 minuten lang worden.

Wie kan mij daarbij helpen.

Het bestand heb ik bijgevoegd.


Groet,

Gerrit

Bekijk bijlage Beurskoersen.xlsx
 
Het is nogal een opgave. Bovendien is het misschien handig om even uit de doeken te doen waarom je dit op deze manier wilt hebben.

Nut en noodzaak ontgaan mij namelijk totaal. Er zijn toch veel websites waarbij je alle gegevens kunt opzoeken. Waarom per minuut trouwens?
 
Ik handel op de beurs.
Daar handel ik op bepaalde standen van de index.
Aan de hand krijg ik een goed beeld wat de opbrengsten zijn, etc.
Dit kan ik ook laten lopen overdag als er niet ben.

Groet,

Gerrit
 
Ja, dat je op de beurs handelt lijkt me geen verrassing, maar kan je niet via websites deze info verkrijgen. En is per minuut een regel van de stand niet overdreven?
 
Ik zie in je bestand helemaal geen dataconnection met een actuele bron van beursgegevens.

@Sjon

Voor flitshandelaren doet iedere milliseconde ertoe.
 
Ik ben geen flitshandelaar.
Ik handel gewoon op de stand van de index per dag.

Als het teveel moeite is dan zoek ik wel verder om dit toch aan de gang te krijgen
 
Ik heb wel degelijk een connectie met een site.
Hij staat bij query

Ik ben bang dat je niet je complete workbook hebt geplaatst want ik zie die Webquery er ook niet bij staan.

Als het teveel moeite is dan zoek ik wel verder om dit toch aan de gang te krijgen

Daar ben je uiteraard vrij in, maar lijkt me wat voorbarig. Toch? Lever een complete bijlage aan waar de helpers je mee verder kunnen helpen. Dan komt het vast wel goed.
 
Heel vreemd. Ik heb het bestand van deze site gedownload en krijg wel degelijk de opmerking dat ik gegevens moet inschakelen.

Hierbij het knipsel van mijn bestand.


Knipsel.PNG
 
kijk eens bij data, connections....


@SjonR

Als je het niet snapt laat het dan svp aan anderen over.
 
Laatst bewerkt:
VBA is in dit geval onvermijdelijk.
 
Heb even wat ongerelateerde berichten weggehaald, laten we het netjes houden heren ;)
 
Ik heb inmiddels een ander bestand gemaakt.

Hij schrijft de koers van blad1 naar blad2 in cel a1 en om de minuut moet hij de nieuwe koers eronder zetten.
Hij doet dat maar 1 maal en dan gaat hij de koers in cel a2 telkens verversen.

Wie helpt mij verder en wat is er verkeerd in de macro.

Groet,

Gerrit


Bekijk bijlage Testbestand2.xlsm
 
Dan zul je een class module moeten gebruiken om de gebeurtenis van het verversen van de querytable af te vangen en het resultaat van de query naar het tweede blad te schrijven.
Het is in de bijlage geimplementeerd.
 

Bijlagen

  • __IEX.xlsb
    20,5 KB · Weergaven: 46
Het testbestand2 kan je weer in de prullenbak gooien. Met het bestand in #1 heb je een data connectie met IEX-ONE (Geen idee waarom want er zijn betere) In jouw bestandje staan 11 indicie waarvan je de data per minuut wil vastleggen? Volgens mij zijn ze allemaal 24*7 verhandelbaar dus wil je 11*24*60 records per dag opslaan? Binnen 3 maanden zijn dan alle rijen van Excel vol.

Kies een goede broker die aan jouw informatiebehoefte kan voldoen. Of nog beter; blijf weg van beurshandel als je zelf een systeem wil opzetten:)
 
@V&A

'er zijn betere' welke betere ? in welke zin beter ?
'alle rijen van Excel' : ook alle kolommen en alle werkbladen ? Rijen leegmaken niet mogelik met VBA ?
welke goede broker ?
wat is het verband tussen een eigen systeem en beurshandel ?
 
@snb,

Hoewel het draadje al als opgelost staat.
- de gratis providers van beurskoersen vullen bij een storing de ontbrekende data niet meer aan. Deze data krijg je natuurlijk ook niet binnen als je per minuut data opvraagt bij bv Euronext (kost een paar cent) maar wordt wel achteraf gecorrigeerd en is dan alsnog binnen te halen. Is dus beter.
- Als je data wil verzamelen kan je natuurlijk meerdere kolommen en tabbladen gebruiken. Het analyseren van deze data wordt er dan niet echt eenvoudiger van. Rijen leegmaken kan natuurlijk altijd maar dan ben je een gedeelte van de verzamelde data kwijt.
- Binck is in mijn optiek een goede broker als je gebruik mag maken van Protrader voor data-analyse (en dan handelen via IG of de Giro). ProRealtime is ook een aanrader (zie plaatje)
- Een eigen systeem opzetten leidt ertoe dat je erop gaat handelen.


Handig linkje voor data-analyse http://www.ta-script.com/forum/
 

Bijlagen

  • PlaatjeProRealtrader.png
    PlaatjeProRealtrader.png
    170,6 KB · Weergaven: 67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan