• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen van tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
254
hallo allemaal
ik heb een vraagje is het mogelijk om een werkblad te beveiligen tegen wissen van de cellen
maar je moet wel gegevens in de cellen kunnen plaatsen al dan niet gegevens van een ander blad
 
Laatst bewerkt:
Nogal cryptisch. Misschien met gegevens validatie.
 
Het is zo
Als ik een blad 2 beveilig
En ik heb op Blas 1 gegevens staan die ik met vba naar het andere blad copyeer
Dan gaat dat niet daarom wil ik blad 2 zodanig maken dat de gegevens niet kunt wissen of veranderen
Is dat mogelijk zo ja hoe
 
Blijft nog altijd cryptisch. In #1 zeg je dat je wel gegevens moet kunnen plaatsen, in #3 zeg je dat je de gegevens niet mag kunnen wissen of veranderen? Eventueel een voorbeeldbestandje waarin je duidelijk aangeeft wat je nu juist verwacht? (en leestekens zijn ook altijd handig)
 
Het was ook een vraag of het mogelijk is
Ik zoek naar een andere oplossing en sluit deze vraag
 
Alles is mogelijk. Jouw beschrijving is te algemeen en je hebt geen bestand bijgevoegd. Is het werken met macro's een optie?
 
Als dat mogelijk is zou dat fijn zijn ,
alleen kan ik nu meer verder pc doet raar vermoedelijk HD op
dus kan ik me daar eerst op uitleven ik ben nu gebonden aan mijn iPad
Dus als je iets zou kunnen maken naar aan leiding wat ik al heb vertelt zou het fijn zijn

Kortom mijn gedachten
Ik copyeer gegevens naar een ander blad maar die moet beveiligd worden ( met vba )

blad is zichtbaar en de gegevens
Maar men mag de gegevens niet kunnen veranderen
Maar je moet dus wel er op kunnen copyeeren
 
Laatst bewerkt:
Is een voorbeeldbestand plaatsen nu zo moeilijk?
 

Bijlagen

  • kopieeren naar blad.xlsm
    16 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan