• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging van een tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
Ik heb een excel bestand met verschillende tabbladen. 1 tabblad ("conclusies") is gevuld met formules die naar cellen in de andere 2 tabbladen (1 en 2) van dat bestand verwijzen. Is het mogelijk dat hele tabblad "conclusies" te beveiligen, zodat de formules en verwijzingen die daarin staan niet zo maar overschreven kunnen worden, terwijl de andere tabbladen gewoon "open" blijven, je daar gewoon dingen in kan toevoegen en veranderen, die dan wel automatisch blijven doorwerken in het beveiligde tabblad "conclusies"?
 
Dat is niet zo moeilijk toch?
 
Misschien moet ik wat meer toelichten. Ik heb dat tabblad "conclusies" beveiligd, maar dan merk ik dat verwijzingen in de andere 2 tabbladen naar tabblad "conclusies" niet meer doorwerken. Wat ik zie is, dat bij beveiliging van de tab "conclusies" ook de werking van de formules in tabblad "conclusies" gestopt wordt. En dat laatste wil ik juist voorkomen. Of doe ik iets helemaal verkeerd?
 
Ik weet niet wat jij doet want ik zie ook niets.
Een formule zoals =vert.zoeken met een verwijzing naar een ander tabblad zal gewoon werken met een beveiliging erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan