• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging werkblad opheffen via macro en autofilter toestaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

boome

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Berichten
43
Ik heb een uitgebreid werkblad dat beveiligd is.
Op dit werkblad moeten een aantal macro's uitgevoerd kunnen worden door gebruikers die niet de mogelijkheid mogen hebben om de beveiliging te verwijderen.
Met andere woorden bij het uitvoeren van de macro dient de beveiliging niet actief te zijn nadien weer wel zonder dat de gebruiker het merkt.

Op het beveiligde werkblad moeten de gebruikers wel gebruik kunnen maken van de autofilter.

Om dit mogelijk te maken heb ik het volgende stukje code geplaatst in het onderdeel this workbook van de VBA editor

Code:
Private Sub Workbook_Open()

'zorgen dat macro uitgevoerd kan worden in een beveiligd werkblad
Sheets("Blad1").Protect _
Password:="test", _
UserInterfaceOnly:=True
AllowFiltering = True

End Sub

Echter na het opnieuw starten van het werkblad en het activeren van de macro's blijkt de mogelijkheid tot toepassen van de autofilter niet aanwezig te zijn (de autofilter kan niet toegepast wordenHet uitvoeren van de macro's vormt geen probleem dat lukt allemaal.

Het toevoegen van een dubbelpunt achter de AllowFiltering resulteert in een compileerfout.

Een sterk vereenvoudigde file heb ik bijgevoegd.

Hopenlijk heeft iemand een idee wat er fout loopt

Bekijk bijlage TEST.xlsm
 
Je code is niet helemaal in orde. Je mist een , _ achter UserInterfaceOnly:=True
Als je die erbij zet krijg je ook geen compile error meer op AllowFiltering:=True
Probeer dus dit eens:
Code:
[FONT="Courier New"]Private Sub Workbook_Open()

    'zorgen dat macro uitgevoerd kan worden in een beveiligd werkblad
    Sheets("Blad1").Protect _
    Password:="test", _
    UserInterfaceOnly:=True, _
    AllowFiltering:=True

End Sub[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
Ik merk dat je nu wel heel eenvoudig de juist ingestelde beveiliging van het werkblad kunt uit/aanzetten. je hoeft nl. geen wachtwoord in te vullen als je aangeeft: Beveiliging opheffen!

Hoe dit nu te voorkomen??
 
Graag even een eigen topic aanmaken, het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Daarbij is de topic van 2011, dus al heel lang niet actueel meer. Oude topics mogen met rust gelaten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan