Beveiligingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
20 nov 2012
Berichten
337
Hallo allemaal,

IK ben opzoek naar een beveiligingscamera om de oprijlaan van een woonhuis in de gaten te houden. Verder moet er een recorder komen om de beelden op te kunnen nemen. Wat de prijs betreft deze moet niet extreem hoog maar het moeten kwalitatief goede spullen zijn die lang mee kunnen!
 
Kwalitatief goede spullen dat je ze zeer lang gebruiken kan zijn ook van hoge en kwalitatief prijs ( ! € ! ) je weet natuurlijk wat ik bedoel toch ? :D

Maar / en je hebt toch spullen dat je ze voor zeer redelijke en betalbaare prijs vinden kan, en ook dat ze op jouw wensen voldoen zoals bijv:

KLIK -->> http://www.bol.com/nl/p/konig-elect...?Referrer=ADVNLGSA002034000999200000011380947

Of -->> http://www.konigelectronic.com/nl_nl/56007351

Uiteindelijk je kan zelf ook voor echte en deskundige tip bellen -->> http://www.bewakingscamera.nl/?gclid=CNXuvvCu6MACFa7KtAodCQMAAQ
 
Laatst bewerkt:
Dank voor dit mooie systeem maar heb je deze spullen ook met maar 1 camera?
 
:D Heh ... jij hebt liever iets wat voorgeschoteld is toch ??

KLIK even en kijk of je bedoelt ongv. zoiets ? -->> http://www.bewakingscamera.nl/bewakingscamera-s/nacht-bewakingscamera-s

Niemand voor jou kan een keuze maken of prijs bepalen enzov. dit moet je zelf doen toch ?? als je maar op gegeven link had beetje gekeken kon je ook zien dat zijn meerdere keuzes ..
bovendien zoals ik je vertelde je kan beste advies krijgen als je ze ook belt en je ze vertelt wat voor camera je wil of wat je allemaal met camera wil kunnen enz..
:confused: toch ?
 
Ik zoek nog steeds een camera systeem vergelijkbaar als die uit de link van Bol.com. maar dan met 2 camera's de prijs is vastgesteld op €500. Kan iemand mij helpen aan 4 verschillende varianten?
2 kan je zo'n recorder "gewoon" aansluiten op de pc en dan de camera beelden bekijken of moet je altijd een aparte monitor hebben?
 
Juh, als je een camera systeem neemt. Doe het dan gelijk goed, paar camera's die je op afstand kan bedienen door middel van wifi. (Geen onnodige draden)

Zo zou je camera's kunnen bedienen via afstandsbediening, maar ook vanuit je auto kunnen bekijken met behulp van 4G, op je smartphone, maar ook zo kunnen instellen als er een object op 1 van je camara's verschijnt je smartphone afgaat. Zo gek kan je het niet bedenken ;)

Enige is dat je het camera systeem wel moet aansluiten op een computer die fungeert als een server.
(Aan jouw de keus of je dit op een Apple systeem wilt, Linux of Windows) > Ik raad je Linux aan en dit door een deskundige te laten doen. (Linux heeft vrijwel geen lekken)

Om dit allemaal te realiseren, ben je denk eerder tegen de 2000-3000 euro kwijt. (Maar zeker meer dan het geld waard)
Kwa hardware voor het systeem (I5-4460 - 16GB - 1TB HD, 128GB SSD, Platium voeding (400 Watt), Stille kast met dempingsmatten en goed gekoeld wellicht met waterkoeling en GT 730 4GB videokaart)
 
Laatst bewerkt:
Nee, daar gaan we allemaal niet aan beginnen het moet een simpel systeem zijn dat de oprijlaan van een woonhuis beveiligd! maximaal 500 euro. op die plek is geen wifi en met de kabel is het allemaal een stuk stabieler dus dat wil ik.
 
Hallo,

Hier zijn een aantal simpele setjes: http://www.onlinecamerashop.nl/nl/cctv/bewakingscamera-set-compleet.html

Prijs vind ik ook allemaal wel erg hoog, persoonlijk zou ik kijken voor een IPcamera zodat dit over je netwerk gaat. Je kan dan een computer als opslag hiervoor gebruiken deze dient dan wel aan te staan!
Je kan met een IP camera volgens mij ook je data opslaan op een NAS, dit is een apparaat waarin Netwerkschijven zitten, dit is lekker zuinig, je kan hier ook alle data in je netwerk in opslaan zoals je muziek en films! Dit is dan voor elk apparaat toegankelijk in je huis!

Je meld ook dat je geen wifi hebt op dat punt, ik zou zeggen koop een x aantal meter kabel (net hoeveel je nodig hebt, en plaats in dat gedeelte een nieuwe router. Deze verzorgt je data stroom.

Als ik het nu even uitreken:
-2x camera €200
-Router = €50-100
-NAS = €100-150 (exclusief HDD)
-Hardeschijf = €50 (1TB) of €70 (2TB)

Dit kan uitkomen op zo'n €500, kan ook wat meer kan ook wat minder zijn, afhankelijk van jullie wensen.

NAS kan je nemen met b.v. 1 of 2 harde schijven, waarvan je de 2e kan laten spiegelen, dus als de eerste harde schijf crasht dan heb je nog de data op die 2e schijf. Ook mogelijk om als extra uitbreiding te gebruiken van capaciteit.

Je krijg hierbij dus niet alleen een camera systeem, maar ook:
-Uitbreiding van het netwerk: Groter bereik in en rond je huis, afhankelijk van welke router je neemt, nieuwe wifi apparatuur gebruikt een nieuwe ontvangst standaard, over een paar jaar zou je daar toch op over moeten stappen!
-Sneller internet, want waarschijnlijk levert jullie huidige router draadloos minder snelheid dan wat je oorspronkelijk voor je abbonnement betaald, stel je hebt het Ziggo Z2 pakket, betaal je voor 90Mbit internet qua downloaden, de router zend dan bijvoorbeeld maar 40Mbit uit over een x aantal meter. De router is simpelweg draadloos niet goed genoeg om die 90Mbit te verzenden, je download hier dan draadloos dus meer dan 50% langzamer.
-Algemeen opslag medium (de NAS), dit is een zuinig apparaat waar je je data opzet en is voor iedereen toegankelijk. Zo kan je gemakkelijk bestanden gebruiken zonder ze telkens te hoeven over te zetten via USB of wanneer je apparaat vol is, kan je je data op deze NAS opslaan, dit gaat naast de data die nodig is voor de opname van de camera!

LET WEL: Als de camera blijft filmen, raakt deze schijf op een gegeven moment vol, dan zou er een deel verwijderd moeten worden.

Mocht je nog een oude PC hebben, kan je die overigens ook gebruiken ipv de NAS. Scheelt weer wat geld.

Wellicht heb je hier iets aan,
iig succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan