• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bezetting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
198
Beste meedenkers,

Ik heb een probleempje (hoe is het mogelijk :d) Ik zal proberen uit te leggen, wat ik graag zou willen zien. Ik heb twee bestanden, nml:

Aanwezig.xls
Vroeglaat.xls

* Ik zou graag per dag in het bestand Aanwezig.xls willen zien hoeveel medewerkers er nog aanwezig zijn die een vroege- of een late dienst hebben.

Voorbeeld: Bert neemt week 31 verlof op. Ik zou dan graag willen zien dat er dan nog 1 iemand (nml. Kees) is die een late dienst heeft. (Klaas heeft al verlof); en een iemand die een vroege dienst heeft (Piet) Want Jan werkt niet op maandag. (zie bestand VroegLaat.xls)

Ik snap dat dit heel anders kan. Mijn werkelijkheid is even dat ik met twee bestanden moet werken. (don't ask why)

Wie kan mij helpen..anybody??
 

Bijlagen

  • Aanwezig.xls
    498 KB · Weergaven: 93
  • VroegLaat.xls
    42,5 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Hoihoi,

Is er iemand die mij verder kan helpen/die zijn tanden hier in wil zetten. Ik houd me aanbevolen indien er vragen zijn.

Hoop van jullie te horen

Gr,
Pander
 
Er is er iemand die met mij willen sparren hierover?

Ik zit dringend verlegen om een oplossing
 
Anybody..:confused: voor de doorgewinterde Excelprofessional moet hier toch iets op te bedenken zijn?
 
Enkele tips:

01. Werk niet met kleuren maar met getallen en of letters. Excel is tenslotte een rekenprogramma. Dus vroege dienst is bijv. 1 of A, late dienst is bijv. 2 of B.
02. In het ene bestand werk je met datum vanaf 1 t/m 31, in het andere bestand zie ik alleen maandag t/m vrijdag. Koppel aan deze maandag t/m vrijdag ook een datum.
03. Als je bovenstaande in acht neemt, zou je iets kunnen proberen met vert.zoeken of evt. met een draaitabel.
04. Om het nog wat makkelijker te maken, zou je de sheet van het ene werkbook kunnen kopieren naar het andere werkbook.

Greetz/Excelbat
 
Hoi Excelbat,

dank voor je reactie. In het kort: ik ben het helemaal met je eens; Excel is een rekenprogramma. Geen twijfel over mogelijk. Met de bestaande bestanden heb ik het alleen even te doen. Ik kan (lees: mag) dezen niet veranderen. Met andere woorden: this is (helaas) it. Met die wetenschap: zie je dan ook mogelijkheden? Als blijkt dat het niet kan, dan is dat ook een antwoord natuurlijk. Er blijft dan niets anders over dan handmatig te tellen hoeveel medewerkers er in het rooster Aanwezig.xls een vroege en/(of) late dienst hebben vanuit VroegLaat.xls

Gr,
P.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan