• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij eerste letter invoeren in een combox of listbox onmiddellijk een lijst van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik heb op dit forum een toepassing gezien waarin bij de invoer van een letter in een combobox of listbox op een userform een lijst verschijnt. Door het aanklikken van een item krijg je een retourwaarde. Via uitgebreid zoeken vind ik het onderwerp niet terug. Iemand een idee hoe ik gericht moet zoeken?
 
Kun je hieruit je gading filteren?
 

Bijlagen

  • Grote truc.xls
    42 KB · Weergaven: 56
@Cobbe,

Kan ook met:

Code:
Private Sub TextBox1_Change()
   sn = Filter(Application.Transpose(Cells(10, 8).CurrentRegion), TextBox1.Text)
   
   Cells(10, 4).CurrentRegion.ClearContents
   Cells(10, 4).Resize(UBound(sn) + 1) = Application.Transpose(sn)
End Sub
 
Zal wel, mijn voorstel komt ook van u.
Ik zou zoiets niet kunnen.
 
Beste,

Dank jullie, beide forumleden. Het is "bijna" dat wat ik zocht. Kan ik die code toepassen op een combox of een listbox? Ik wil namelijk een retourwaarde hebben bij het klikken in de box.
 
Hoe specifieker je vraag hoe specifieker het antwoord kan zijn.
 

Bijlagen

  • __text_combobox_invoer_snb.xlsb
    21,1 KB · Weergaven: 84
Beste,

Toch een correct antwoord op een niet specifieke vraag. Getuigt van vakkennis. Ik heb een private sub combobox_click geschreven om de retourwaarde te krijgen. Ik kan weer verder werken aan mijn project.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan