• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij matchen klopt het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TazzMania

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
8
Hoi,

Ik zit met een probleem.
Nu laat ik een aantal rijen matchen en dan word aangegeven of het is gevonden of niet.
Nu is het zo dat als ik 40 rijen laat matchen, excel 2003 wel aangeeft wat gevonden is en wat niet gevonden is, dus dan klopt het.

Maar als ik de tijen gaat verhogen naar 100 rijen dan geeft hij bij sommige aan "niet gevonden" en bij sommige "gevonden".
Het vreemde is als ik dan de rijen waarin staat "niet gevonden" naar 40 rijen laat zoeken, dan geeft hij wel aan "gevonden"

Hierbij de formule, kan iemand mij uitleggen hoe dat kan ?

Code:
=ALS(P4="";" ";ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN($B4;$U$4:$U$100;1));"niet gevonden";"gevonden"))

Als ik VERGELIJKEN verander in VERT.ZOEKEN dan blijft het hetzelfde probleem.

Ik gebruik Nederlandse Office 2003 (in office 2007 heb ik nog niet geprobeerd).

Bedankt, herman
 
Beste Herman,

Staat er tussen rij 40 en rij 100 ergens een foutmelding?
Kan het zijn dat de opmaak niet klopt en dat getallen met tekst vergeleken wordt?
Waarom werk je niet met aantal.als?

Richadr
 
Beste Herman,

Staat er tussen rij 40 en rij 100 ergens een foutmelding?
Kan het zijn dat de opmaak niet klopt en dat getallen met tekst vergeleken wordt?
Waarom werk je niet met aantal.als?

Richadr

Hoi Richard,

Ik kom geen foutmeldingen tegen, het vervelende is dat als ik 4 regels maar hebt hij het zelfde blijft aangeven.
Dab geeft hij bij de eerste regel "niet gevonden" en bij regel 4 "niet gevonden" regel 2 en 3 is " gevonden", terwijl als ik alles op 40 regels zet er wel "gevonden" komt te staan bij alle 4 de regels.

Herman
 
plaats anders een voorbeeld bestand, zonder gevoelige informatie, maakt het misschien wat makkelijker.
 
plaats anders een voorbeeld bestand, zonder gevoelige informatie, maakt het misschien wat makkelijker.

Bij deze de test bestand.
Ik heb wel dropdown menu erin zitten die uitrekenen welke bedragen erzijn.
Alles is fictief en niet werkelijkheid.
De tabbladen voor de dropdown menus heb ik verwijderd (gevoelige info).

Hopelijk kan je mij hiermee verder helpen.
Want bij het kiezen van 40 rijen werkt het juist perfect, alleen ga ik meer dan 41 zetten, dan werkt het niet.

Groeten
herman
 

Bijlagen

  • vodafone abbolijst invullijst test.xls
    50 KB · Weergaven: 21
Hij geeft bij mij op regel 1 en 4 de melding Niet gevonden.

Op de manier zoals Richard zei:

=ALS(P4="";" ";ALS(AANTAL.ALS($U$4:$U$100,$B4)>0;"Gevonden";"Niet gevonden")
 
Je Match formule is: MATCH($B7;$U$4:$U$100;1)
En die 1 op het eind werkt alleen als het array (U4...U100) in oplopende volgorde is. Als je die naar 0 zet dan zal het wel werken

Ron
 
Mensen,

Het probleem is opgelost.

Dank voor jullie hulp.
Inderdaad moest de 1 op 0 staan.

Mijn dank is groot.

Groeten
Herman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan