• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij Opslaan de worksheet dmv een macro als pdf laten opslaan met naam uit cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bulletseye

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Berichten
4
Goedenmiddag,

Ik probeer in VBA (wat ik niet beheers) een code te maken die ervoor zorgt dat, als ik mijn excel-bestand opsla, er een kopie van de worksheet waar ik op sta in pdf wordt opgeslagen. Dit lukte. Alleen moet deze pdf worden opgeslagen met de bestandsnaam die in cel W1 van worksheet "Ma" te vinden is. Op dit moment is de bestandsnaam vast en zal deze dus elke keer het oude bestand overschrijven. In cel W1 is de bestandsnaam met de datum en tijd te vinden. Onderstaand vindt je de huidige code. Hoe moet ik het deel "H:\Orgineel.pdf" aanpassen, zodat de bestandsnaam door cel W1 wordt bepaald.

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="H:\Orgineel.pdf", _
Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
:=False, OpenAfterPublish:=False
End Sub


Ik heb al geprobeerd om "Filename:="H:\Orgineel.pdf"" aan te passen naar "Filename:="H:\" & Range("W1") & ".pdf"", maar dit leverde foutmeldingen op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Wat staat er in W1? Vaak gaat het fout op een enkele letter/teken. Beter kan je even een voobeeldje plaatsen.
 
Ook is het handig als je zegt foutmeldingen te krijgen, bij je vraag even te vermelden welke dat dan letterlijk zijn.
 
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, "H:\" & sheets("MA").Range("W1") & ".pdf"
End Sub
 
Voorbeeld en foutbericht

Wat staat er in W1? Vaak gaat het fout op een enkele letter/teken. Beter kan je even een voobeeldje plaatsen.

In W1 staat --> Bedrijfsrapport WK 44 26-10-2014 17:40. Daarbij zijn de week datum en tijd variabel.
Bekijk bijlage Bedrijfsrapport vb .xls

Ook is het handig als je zegt foutmeldingen te krijgen, bij je vraag even te vermelden welke dat dan letterlijk zijn.

Ik krijg foutmelding: Fout -2147024773 (8007007b) tijdens uitvoering: het document is niet opgeslagen.

Ook bij de aangedragen oplossing door Warme Bakkertje krijg ik dezelfde fout.
 
Dat komt door die dubbele punt ":" in het tijd gedeelte. Die mag niet in een bestandsnaam voor komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan