bladwijzers en hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anja van Veluwe

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Berichten
5
Ik wil een koppeling maken naar een specifieke plaats in een ander document. Ik heb in het doelbestand een bladwijzer ingevoegd en na controle is deze bladwijzer ook daadwerkelijk aangemaakt. Vervolgens op ik het bestand waar ik de koppeling wil maken en selecteer ik de tekst dat ik als hyperlink wil weergeven. Ik klik op 'hyperlink invoegen', klik op 'bestaand bestand of webpagina'bij 'koppelen aan'. Ik klik in het vak 'zoeken in' het bestand waarnaar ik de koppeling wil aanbrengen en selecteer het. Dit is allemaal precies volgens de help-functie in word.
Maar nu komt het probleem: Ik klik vervolgens op 'bladwijzer' en zou daar de gewenste bladwijzer moeten kunnen selecteren, MAAR DAAR STAAT NIETS. Hij heeft mijn aangemaakte bladwijzer NIET WEER.
Wat doe ik fout?:
 
Omdat bladwijzer over de bladwijzers in het huidige bestand (waar je op invoegen -> hyperlink hebt geklikt) gaat, en niet in het bestand dat je bovenaan hebt aangeklikt..

Volgens mij kan je maar 2 soorten hyperlinks leggen
- naar andere bestanden (wat je uitlegt)
- naar bladwijzers (maar enkel in het huidige bestand)
 
Vreemd, heb precies volgens de help-functie van Word gewerkt. Zou je misschien iets meer kunnen uitleggen, want ik begrijp je antwoord nog niet. sorry!
 
Sorry, had Word XP en daar stond bij 'bestaand bestand' niet het knopje Bladwijzer... bij, is blijkbaar vanaf Word 2003

Natuurlijk klopt mijn uitleg van hierboven dan niet :s

Dan zou ik het eigenlijk niet weten, sorry...
 
Als je nu eens eerst de hyperlink naar het document gewoon aanlegt; zodat Word al even kan proeven, en daarna mbv de optie 'hyperlink bewerken' de bladwijzer gaat toevoegen.

Ik krijg jouw situatie helaas niet gesimuleerd hier.

(stomme vraag maar: Heb je het document met de bladwijzer wel opgeslagen na het toevoegen vd wijzer?)
 
Dat was geen stomme vraag GForce, DAT WAS HET HELE PROBLEEM. NU LUKT HET WEL! Heel erg bedankt voor je hulp! En wat heb je snel gereageerd trouwens op mijn vraag: Gisteren had ik het geplaatst en gisteren ook al antwoord van je ontvangen. Geweldig, nu kan ik verder met linken leggen in de documenten.
 
sorry, niet GForce had die reactie geplaatst, maar XP_PC. Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan. Ik kan nu in het document waarin ik de bladwijzer heb aangemaakt, en waarbij de tekst tussen [..........] staat, niet selecteren. Het 'handje' verschijnt niet zodat ik doorgelinkt wordt naar de tekst in het andere document waarin ik de hyperlink heb gemaakt.
 
Graag gedaan ;).

Wat bedoel je precies? In het document met de bladwijzer, werkt de bladwijzer niet meer?
 
in het document waarin ik de bladwijzer heb aangemaakt, heb ik van een tekstselectie een bladwijzer gemaakt, er verschijnen [......] omheen. Dat lijkt mij in orde. Vervolgens heb ik in een ander document een hyperlink gemaakt die naar de bladwijzer zou moeten linken. Dat is nu gelukt. Maar als ik in het document waarin ik de bladwijzer heb gemaakt op het gedeelte wat tussen haakjes staat, klik, verschijnt er geen 'handje', want dan zou ik toch automatisch naar het document moeten gaan waarin ik de hyperlink heb aangemaakt?
 
Als je het CTRL + klikken wilt wijzigen moet je even in je opties zoeken. Ik kwam er via Extra >>> Opties >>> Bewerken en dan het vinkje weghalen bij CTRL + klikken om hyperlink te volgen.
 
Als je het CTRL + klikken wilt wijzigen moet je even in je opties zoeken. Ik kwam er via Extra >>> Opties >>> Bewerken en dan het vinkje weghalen bij CTRL + klikken om hyperlink te volgen.

Enig, maar er was nog niet bekend of dit het probleem was lieverd :p.
 
Dat is waar maar ik heb een vermoeden dat u het goede antwoord gaf zo niet dan is de oplossing niet van toepassing. Maar Als er niet wordt gereageerd kan je ook moeilijk meer te weten komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan