Blue Screen of Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Androno

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Berichten
20
Ik heb sinds 14 oktober een probleem met mijn PC, model iStart 8300 van Packard Bell. Ongeveer 15 minuten na het installeren van 18 nieuwe windows update (waaronder SP2) stopte mijn computer met een BSOD met melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Vervolgens probeerde ik hem opnieuw op te starten maar hij deed niks meer. Ik bracht hem naar een computerwinkel en die waren na een uurtje er klaar mee. Hij deed het weer, maar na een aantal uur kreeg ik weer dezelfde melding. Toen probeerde ik meerdere harde resets en kreeg hem na opstartherstel zelf weer aan de gang. Sindsdien krijg ik steeds willekeurige BSODs en ben ik zelf gaan kijken naar oplossingen. Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd en heb chkdsk laten lopen. Verder had ik ook SP2 weer gedeinstalleerd, maar dat mocht ook niet baten. Tevens kreeg ik ook andere BSODs zoals eentje met nfts.sys als foutadres en BSODs zonder enige melding. Ik heb toen besloten windows vista maar opnieuw te installeren en het leek tot vanochtend goed te gaan. Gisteren had ik nog SP1 geinstalleerd en je raadt het al: alweer een BSOD met de irql melding. Kort daarna kreeg ik ook weer een ntfs.sys melding. Ik heb in de bijlage foto's gezet van die twee meldingen. Tijdens het opstartherstel vanmorgen was er een foutgevonden bij iets van schijfvolume. Ik heb geprobeerd uit te zoeken of ik die precieze melding kon terugvinden, maar onder logboek -> toepassing -> winlogon kreeg ik alleen dit:

Logboeknaam: Application
Bron: Microsoft-Windows-Winlogon
Datum: 27-10-2009 10:05:19
Gebeurtenis-id:6000
Taakcategorie: Geen
Niveau: Informatie
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PBiStart8300
Beschrijving:
De kennisgevingssubscriber van winlogon <SessionEnv> was niet beschikbaar om een kennisgevingsgebeurtenis te verwerken.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Winlogon" Guid="{DBE9B383-7CF3-4331-91CC-A3CB16A3B538}" EventSourceName="Wlclntfy" />
<EventID Qualifiers="32768">6000</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>4</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2009-10-27T09:05:19.000Z" />
<EventRecordID>1384</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>Application</Channel>
<Computer>PBiStart8300</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>SessionEnv</Data>
<Binary>D9060000</Binary>
</EventData>
</Event>

Het overzichtje wat ik na opstarten kreeg was anders en meer in tabelvorm, maar die kan ik niet vinden. Ik hoop dat ik hiermee voorlopig genoeg info heb gegeven, maar vraag gerust om meer als je bereid bent me te adviseren over dit probleem. Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • PA270878.jpg
    PA270878.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 67
  • PA270880.jpg
    PA270880.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 51
Voor die eerste foutcode moet u hier eens kijken en goed doorlezen als u vista gebruikt,en dit artikel als u xp gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt, ik zal het proberen en ik laat het weten of het geholpen heeft. Probleem is dat ik op willekeurige momenten de BSODs krijg en dus niet meteen kan zeggen of het heeft geholpen.
 
Ik loop trouwens tegen een probleem aan bij het installeren van het update pakket van windows, ik krijg bij het openen van het bestand de melding: "De update geldt niet voor uw systeem". Ik heb Vista en heb zowel de 32bit als 64bit geprobeerd om zeker te zijn, maar bij beiden krijg ik de melding. Betekent dit dat ik die update misschien al heb geinstalleerd? De andere oplossing dat het artikel van MS aangeeft is om de computer opnieuw te installeren met minder RAM, maar wat bedoelen ze daarmee? Moet je daarbij onderdelen van je computer eruit halen?
 
Jep. Eén strookje werkgeheugen er uit halen en nogmaals proberen.
Deze bevinden zich meestal rechts van je processor en zijn 2 tot 3 cm hoog en ong. 10 cm lang.

Ik denk ik leg het maar even uit...
 
Ok, kan ik dat gewoon doen als de computer uit staat en hem vervolgens met 1 strookje minder opstarten of is het de bedoeling dat ik dan windows ook opnieuw installeer? En is het dan niet zo dat de computer (veel) langzamer wordt, of valt dat wel mee? Heeft iemand trouwens ook enig idee waarom het windows update pakket aangeeft dat mijn systeem niet juist is terwijl ik wel windows vista heb? Alvast bedankt voor de reacties.
 
Je hoeft niet Windows opnieuw te installeren. Gewoon één strookje er uit halen en opstarten. Hij kan iets langzamer worden, maar als dit helpt om van het gezeik af te zijn... Als het is gelukt kun je trouwens het strookje gewoon weer terugplaatsen hoor :)
 
Ah ok, ik ga het proberen en kijk even een paar dagen aan of het heeft geholpen en ik de BSODs niet meer krijg. Bedankt voor de info iig! :thumb:
 
Helaas! Na een aantal dagen zonder een BSOD is mijn computer vandaag weer gescrasht. De IRQL BSOD (zie begin post) kwam langs en tijdens het opstarten kwamen er ook anderen zoals BAD_POOL_HEADER en iets van MANAGEMENT(?)_MEMORY (ik weet het woord vóór memory niet meer zeker). Daarnaast kreeg ik ook een BSOD met alleen maar ***STOP: 0x000000A5 (...,...,...,...) en voor de rest niets. Ik had één van de vier strookjes van me geheugen eruit gehaald, maar uiteindelijk blijkt dit dus niet genoeg te zijn. Ik heb voor de zekerheid ook vandaag een ander eruit gehaald en de vorige weer terug gezet, maar dat blijkt ook niet te helpen. Wat ik zo vreemd vind is dat ik allemaal verschillende BSODs krijg en niet telkens dezelfde. Heeft iemand een vermoeden wat er aan de hand is met mijn PC? Bijv. een kapotte harde schijf of processor (ik zeg maar wat, weet zelf ook dat het aan heel veel kan liggen en dat dat niet makkelijk te zeggen is).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan