Branden Corel Videostudio Pro X3

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
713
Hallo helpmijers,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb met Corel videostudio pro x3 een film van 2 uur bewerkt, en dit zijn losse bewerkings projecten geworden. Dat wil zeggen,van elk nieuw onderwerp heb ik een appart project van gemaakt, omdat mij dit plezieriger leek dan een film van 2 uur bewerken.

Nu is de bewerking voltooid, dus ik wil hem gaan branden.
Als ik wil branden kan ik dat met 2 programma's doen: Corel DVD Factory en DVD MovieFactory.

Het probleem is dat ik bij allebei de programma's maar 1 project kan branden, het project wat ik geopend heb. De overige projecten kan ik niet selecteren etc.:(

Weet iemand hoe je meerdere projecten kan selecteren zodat ik er 1 dvd van kan maken?

Met de vorige versie (x2) lukte mij dit wel, maar toen was het direct in videostudio zelf. En nu moet je er een apart programma voor openen.....

Ik heb allebei de programma's al helemaal uitgepluist, maar geen mogelijkheid gevonden.


Een optie die ik zelf bedacht heb is om 1 project van het geheel te maken. Maar het probleem is dat ik niet de inhoud van A project kan kopiëren om het aan project B te voegen.
Dit lukt niet omdat je maar 1 venster van corel videostudio open kan hebben, dus als ik alles selecteer en kopieer, moet ik een ander project openen, en dan is het van het klembord gewist :(

Ps, ik moet de film voor morgenochtend 11 uur gebrand hebben :eek:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, maar ik kan dan alleen maar kiezen uit projecten die met dvdfactory pro zelf gemaakt zijn, bij andere bestanden geeft hij de foutmelding dat het een incorrect bestand is:confused:. In middels heb ik alle filmpjes geexporteerd en met Moviefactory gebrand. Dit was voor mij het makkelijkste aangezien de tijdsdruk... Maar ik ben wel benieuwd naar de oplossing ivm met latere projecten...
 
Ik ben maar beginneling

Hoi luitjes,
Ik heb de proefversie van pro X3 gedownloaded. Met bloed, zweet en tranen heb ik van mijn vakantiefilm een hele leuke bewerking gemaakt. Maar... ik zit met het zelfde probleem als Arnens. En ik begrijp er écht niks van.
Inmiddels heb ik ook de proefversie van Movie Factorie 7 gedownloaded. Maar hoe exporteer ik nu mijn project zodat ik het toch kan branden ? (of te wel; op welke knopjes moet ik drukken ...:shocked:)
Ik heb nog nooit te maken gehad met filmbewerking, dus alles is nieuw voor me. Is er ergens een handleiding te vinden ?

Ik hoop dat iemand mijn een antwoord kan geven, heel simpel, zodat ik dat als leek een beetje kan begrijpen.

Groetjes, Jeanine
 
Hoi luitjes,
Ik heb de proefversie van pro X3 gedownloaded. Met bloed, zweet en tranen heb ik van mijn vakantiefilm een hele leuke bewerking gemaakt. Maar... ik zit met het zelfde probleem als Arnens. En ik begrijp er écht niks van.
Inmiddels heb ik ook de proefversie van Movie Factorie 7 gedownloaded. Maar hoe exporteer ik nu mijn project zodat ik het toch kan branden ? (of te wel; op welke knopjes moet ik drukken ...:shocked:)
Ik heb nog nooit te maken gehad met filmbewerking, dus alles is nieuw voor me. Is er ergens een handleiding te vinden ?

Ik hoop dat iemand mijn een antwoord kan geven, heel simpel, zodat ik dat als leek een beetje kan begrijpen.

Groetjes, Jeanine

Hoi Jeanine,
Is het 1 filmproject, of zijn het meerdere projecten?
In principe als je bij x3 op delen klikt, disk maken en dan dvd factory pro kiest, opent hij het project dat je in x3 geopend hebt in dvd factory.
Hier kan je dan een menu etc. maken. Het programma wijst zich zelf verder.

Het probleem dat ik had is dat ik meerdere filmprojecten had gemaakt. Maar nadat ik deze allemaal geexporteerd had, kon ik ze importeren als filmbestand in dvd factory enz.
 
Ik ben maar beginneling

Hoi Arnens,

Het is gelukt !!!! ;)

Heel erg bedankt voor je antwoord.
Het was niet zo moeilijk. Als je maar weet waar je het zoeken moet.

Ik heb er ondertussen meer dan een week over gedaan om er achter te komen :eek:

Maar nogmaals bedankt en succes verder !

Groetjes, Jeanine
 
Fijn dat het gelukt is! Is het een leuk resultaat geworden?:)
 
ja, écht leuk.
Zelfs een scene die mijn zus gemaakt heeft en vergeten was de camera op tijd uit te zetten, is hartstikke leuk geworden met muziek en piepende banden en lachsalvo's en dergelijke.
Dat je zelfs van een 'verprutst 'stukje film wat kunt maken :d

Het was echt kicken !

Groetjes, Jeanine
 
Oké, mooi dat je tevreden bent! Ga je het programma kopen, of hoef je verder nooit film te bewerken?
 
Dat was ik wel van plan.
Alleen had mijn pc er wel moeite mee! Die was tergend langzaam. Niet bij het bewerken, maar met dvd factory pro.
Of is dat normaal ? Bij mijn fotobewerkingsprogramma's issie altijd lekker snel.

Ik kan een heleboel met een computer, maar van het technische gedeelte heb ik helemaal geen verstand.
 
Dat was ik wel van plan.
Alleen had mijn pc er wel moeite mee! Die was tergend langzaam. Niet bij het bewerken, maar met dvd factory pro.
Of is dat normaal ? Bij mijn fotobewerkingsprogramma's issie altijd lekker snel.

Ik kan een heleboel met een computer, maar van het technische gedeelte heb ik helemaal geen verstand.

Heb je het probleem, dat als je op verder klikt in het programma , dat het dan best lang duurt voordat je een ander scherm krijgt? Dat had ik ook, terwijl mijn pc het namelijk zou moeten kunnen hebben....:confused:
 
Inderdaad. En het duurt heel erg lang eer het project ingelezen is, als ie tenminste niet vastloopt !
Als ik dan eindelijk zover ben, durf ik eigenlijk geen bewerkingen meer uit te voeren. Stel dattie weer vast loopt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan