Branden loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

BT13

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2006
Berichten
26
Regelmatig heb ik een probleem met het branden van een cd of dvd. Zodra deze begint te branden dat is het vrij snel zo dat ik de cd of dvd steeds even hoor opspinnen en dan weer rustig gaat draaien, dan gaat deze weer even opspinnen en weer rustig draaien. Dit herhaald zit dan de hele tijd en het brandprocess komt geen stap verder. Nero doet dan vervolgens ook niets meer, ik krijg deze pas uit met ctr+alt+del, maar dan blijft die cd gewoon met dat gekke gedoe doorgaan en ik kan de lade ook niet openen, ik moet de pc opnieuw starten wil ik de lade weer open krijgen.
Ik zit mij af te vragen wat het probleem kan zijn. Ik heb al andere software geprobeerd (CDBurnerXP) maar ook hier treed het probleem op. Ook heb ik al verschillende merken cd's of dvd's gehad en ook dat maakt geen verschil uit. Nu vraag ik me af of de overgebleven optie, de brander zelf het probleem kan zijn. Ik kan natuurlijk wel een nieuwe kopen, maar als het probleem dan nog niet opgelost is vindt ik dat een beetje zonde van het geld. Ik hoop dat iemand dit probleem misschien kent en de oorzaak weet, of dat iemand mij kan vertellen of het inderdaad de brander is (misschien kan het niet eens) of dat het misschien nog wel wat anders kan zijn. Kortom, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.:D
 
http://www.videohelp.com/dvdwriters

vul hier je type brander eens in, en kijk of je compatible schijfjes hebt, ook anderen hebben hier misschien meer info over.

Je kan op eigen risico eens proberen de firmware van je brander te updaten.
 
Ik heb even op die site gekeken. Compatible schijfjes heb ik wel, en ook heb ik al verschillende merken uitgeprobeerd. Op de site staan maar 4 comments, en daar wordt nou niet echt over een probleem gesproken, dus helaas heb ik daar ook verder niets kunnen vinden.

In de eerste post was ik het vergeten te vermelden, maar de firmware had ik al een geupgrade, helaas dus zonder resultaat.
 
dan denk ik toch net als wat je zelf al aangaf, dat het aan de brander zelf ligt.
probeer dan eens een brander van iemand te lenen voordat je alsnog een andere aanschaft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan