• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bron van formules terug zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
358
Ik werk in een groot bestand met veel sheets en veel doorverwijzingen. Twee vragen om mijn leven makkelijker te maken...

1.) als ik in een cel sta die verwijst naar een cel op een ander werkblad, kan ik dan met een sneltoets direct naar dat andere sheet?

2.) er zitten 30 werkbladen in het bestand. Kan ik ergens een simpel overzicht krijgen alle werkbladen?

Dank!!
Johan
 
Als je een lijst bedoelt van alle werkbladen
Code:
Sub SheetNames()
    For i = 1 To Sheets.Count
         Cells(i, 1) = Sheets(i).Name
    Next i
End Sub
 
Voilà, alstublieft.

Code:
Sub GaNaarBroncel()    
    On Error Resume Next
    With ActiveCell
        .ShowPrecedents
        .NavigateArrow True, 1
        .Parent.ClearArrows
    End With
End Sub

Wigi
 
dank voor je snelle antwoord (en nuttige antwoord), maar ik vrees dat mijn vraag niet duidelijk was.

Mbt celverwijzing, ik sta in een cel op werkblad 1, welke verwijst naar een cel op werkblad 2. Mijn vraag is, kan ik met een sneltoest via werkblad 1 naar de bron van de informatie op werkblad 2?

Mbt. overzicht van werkbladen, ik bedoelde niet een verwijzing maken in mijn bestand, maar meer een tool die in excel zelf zit. Eigenlijk zoals je deze ook hebt als je hyperlinks invoegd (zie plaatje).

Dank alvast!!!
 

Bijlagen

  • Celverwijzing.jpg
    Celverwijzing.jpg
    35 KB · Weergaven: 30
  • Overzicht werkbladen.jpg
    Overzicht werkbladen.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 31
Mbt celverwijzing, ik sta in een cel op werkblad 1, welke verwijst naar een cel op werkblad 2. Mijn vraag is, kan ik met een sneltoest via werkblad 1 naar de bron van de informatie op werkblad 2?

En heb je de code wel geprobeerd/bestudeerd? Ik denk het niet want 4 minuten na mijn post was er al een uitgebreid antwoord. De code doet nochtans precies wat je vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Mbt. overzicht van werkbladen, ik bedoelde niet een verwijzing maken in mijn bestand, maar meer een tool die in excel zelf zit. Eigenlijk zoals je deze ook hebt als je hyperlinks invoegd (zie plaatje).

Klik met de rechtermuisknop op een van de pijltjes onderaan om door de bladtabs te navigeren. Dan krijg je een lijstje van tabbladnamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan