Bureaublad gedoe

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
167
Als ik mijn laptop, Swift 3, W 11- 23H2, opstart kom ik sinds enige tijd (weken) in het scherm als fig.6 terecht. Maar eigenlijk wil ik terecht komen in bureaublad c:\Users\plomp\Bureaublad\ (fig. 1).

Ik heb me suf gezocht.

Wat mij nu opvalt is de map ‘Public’ in users; ik ben er niet zeker van dat die eerdeer gezien heb (Fig. 2)
Als ik die open komt Fig. 3 in beeld.

Als ik in users mijn ‘eigen’ map ‘plomp’ open zie je daar het ‘goede’ Bureaublad, maar ook de map OneDrive (Fig.4)

Klikken op OneDrive laat Fig. 5 zien, waar een map ‘Bureaublad’zit, en waarop dit bestand "C:\Users\plomp\OneDrive\Bureaublad\Bureaublad probleem.docx" is opgeslagen.

Het blijkt dat als ik een Word bestand opsla via ‘opslaan als’, ik terecht kom in Fig. 8



Ik heb het idee dat een en ander fout is gegaan na een instelling van ‘backup’ naar OneDrive; een week of 2 geleden. Toen verdwenen er allerlei bestanden naar OneDrive, wat is helemaal niet wilde. Die heb ik weer terug gezet en heb OneDrive ontkoppeld.

Vraag: hoe kan ik dit slim aanpakken en oplossen?
 

Bijlagen

  • Bureaublad probleem.docx
    311,6 KB · Weergaven: 18
Leuk zo'n Word-doc, maar erg veel informatie haal ik hier niet uit...?
 
Ojee, en ik dacht nog- laat ik het mooi presenteren😢, door de paden te laten zien via schermknipsels uit Total commander.
 
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het lijkt iets nieuws te zijn in Windows 11, nu dat Microsoft begonnen is met het aanbieden van Backup. Dat is eigenlijk je OneDrive en die wordt nu nog harder gepusht. Ik heb nu ook feitelijk 2 bureaubladen. Nog niet gevonden hoe hier vanaf te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan