Cache verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Omdat ik problemen heb met een website heb ik de raad gekregen om de caches te gaan verwijderen van google chrome (19). Ik weet wel hoe dat moet hoor, dat heb ik al uitgepuzzeld. Maar wat raak je allemaal kwijt als je dat gaat verwijderen? Raak je dan ook al je bestanden kwijt die je hebt aangemaakt via office 2010? (bij word, excel enz.) Eerder wil ik het niet verwijderen namelijk. Wat dat betreft ben ik een beetje een angsthaas.
 
De cache van Chrome betreft alleen de browser, het heeft niets te maken met andere programma's. Er staan alleen bestanden in die tijdelijk worden opgeslagen als men een website bezoekt (dingen als plaatjes). Je zou dus zonder problemen de cache kunnen wissen.
 
Inderdaad, zoals AndreaszZz al zei. Caches worden o.a. gebruikt om bepaalde delen van de website in op te slaan (tijdelijk!), zodat, wanneer de bezoeker terugkeert naar de website, de pagina('s) sneller geladen worden. Zodra je de caches leegt, zal het laden misschien 5 seconden langer duren om de website te laden. Dit is eenmalig, omdat er dan geen caches meer zijn. Deze worden dan opnieuw aangemaakt als tijdelijk bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan