• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Calorieen teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bharry

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2018
Berichten
54
Goedendag,

Ik wil een makkelijk in te vullen bestand maken.
VB. Ik heb bv rozijnen krentenbol ingevuld en dan moet ik zelf het gewicht invullen waar dan automatisch het aantal calorieen tevoorschijn komt. Ook natuurlijk wil ik dit per dag invullen.Weet niet hoe te beginnen. Wel een idee maar krijg de formule niet goed.
Ik heb alweer een hele tijd niets met excel gedaan. Ook ff gezocht op www maar niet een geschikte gevonden.
Hoop op hulp.

BVD

Bharry
 
Calo

Hallo,

Ik heb als enige een blad met producten en daarbij behorende calorieën per gram/ml. Deze moet ik zelf constant bijhouden als er weer nieuwe producten gekocht worden.
De bedoeling is om een eenvoudig in te vullen bestand te maken waarbij bij het invoeren van een product je deze automatisch kan selecteren uit een dropdown menu.
Dan vul je het gewicht in van het product en dan moet automatisch het aantal calorieën komen in een vak.
En aan het einde van de dag moet het totale aantal calorieën ergens te vinden zijn. Dit wil ik dan in de toekomst ook gaan uitbreiden met een overzicht per week/per maand.
We willen een goed overzicht krijgen welk pondje in ons mondje verdwijnt.

Bharry
 

Bijlagen

  • Eetgewoontes.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 30
Maak 1 tabel met je producten, 1 tabel waarin je per dag de gegevens invoert. Met draaitabellen kan je dan eenvoudig overzichten maken.
 

Bijlagen

  • Eetgewoontes.xlsx
    20,1 KB · Weergaven: 37
Hi Bharry,

je staat vrij om een dergelijke file te bouwen natuurlijk - is leuk om te doen.
als fanatiek krachtsporter gebruik ikzelf deze omdat deze aardig compleet is en zeer correct is in aannames over intake & Verbranding

als je onderstaande doir je zoekmachine gooit kom je er vanzelf
voedingsschema-excel-sheet-gratis-download/
 
@garfield007, Welke toegevoegde waarde heeft jouw bestand t.o.v. het bestand in #4? In jouw bestand is de gegevensvalidatie niet dynamisch. Met jouw manier van invoeren is het niet mogelijk om eenvoudig week- en maandrapportages te maken. Hoe ga je de totaal kolommen vullen?
 
idd zijn sommen moet hij dan maar zelf uitrekenen :thumb:

voor geval dat een draaitabel zijn dada niet is
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan