CAT6 kabel + connectors?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MIT400

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
20
Bij afstanden < 50 mtr aan 1 stuk zul je geen verschil merken tussen het gebruik van Cat 5e en Cat6, maar dat terzijde.
Over de kwaliteit van de gelinkte kabel kan ik geen uitspraken doen maar netwerkkabel koop je bij bij voorkeur een telecom- of electronica-winkel.

Sinds ik bij de Gamma ooit eens coax-kabel aantrof met een koper-kleurige kern die prachtig aan een magneet bleef hangen koop ik dat soort kabels nooit meer bij welke bouwmarkt dan ook.
Liever een kwartje per meter meer dan achteraf problemen hebben / krijgen.
 
Bij afstanden < 50 mtr aan 1 stuk zul je geen verschil merken tussen het gebruik van Cat 5e en Cat6, maar dat terzijde.
Over de kwaliteit van de gelinkte kabel kan ik geen uitspraken doen maar netwerkkabel koop je bij bij voorkeur een telecom- of electronica-winkel.

Sinds ik bij de Gamma ooit eens coax-kabel aantrof met een koper-kleurige kern die prachtig aan een magneet bleef hangen koop ik dat soort kabels nooit meer bij welke bouwmarkt dan ook.
Liever een kwartje per meter meer dan achteraf problemen hebben / krijgen.

Ik kan massieve kabel krijgen van een vriend. Nu is mijn vraag is het aan te raden om gebruik te maken van een UTP kabel met massieve draden. Ik heb wel connectors gevonden die hiervoor bedoeld zijn. Of toch liever voor een soepele kabel gaan?

http://www.kabeldirect.nl/rj45-stekker-met-inzetstuk.html?sqr=rj45&
 
Ik heb gelinkte RJ45 connectors met inzet-stuk nog nooit gebruikt ( voor mij met 1 hand te moeilijk ) maar alle netwerk-kabels die ik tot nu toe gebruikt heb, hebben allemaal aders met massieve kern.
Ik denk dat de keuze voor een soepele of een stugge kabel vooral afhangt van de situatie ( scherpe bochten in leidingen / gebruik van kabelgoot etc. ).
In elk geval is het aan te raden om netwerk-kabels die in een scherpe hoek gelegd worden / zijn, niet bloot te stellen aan te hoge trek-belasting daar het ontstaan van draadbreuken dan in aanzienlijke mate toeneemt.
Maar hier wordt dat duidelijk uitgelegd, ook het gebruik, wanneer / hoe.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan