cd-labelmaker in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Weet iemand hoe ik het klaar kan krijgen in MS Word cd-labels te maken?

sgrav000
 
cd label in Word

Dank, jean42, voor jouw reactie. Inderdaad voor Word. Is het in Word ook mogelijk een afbeelding zo te manipuleren dat die afbeelding de ronde schijf bestrijkt. Is het ook mogelijk tekst zo te buigen dat hij meedraait met de ronding van de cd-rom. Dus dingen die je in een progamma als Nero Cover Designer ook kan doen.

sgrav000
 
cd label in Word

Dank, jean42, voor jouw reactie.
Wordart gaf de oplossing niet voor het probleem van een "dekkende" afbeelding.
Het programma EC543_2 dat ik van jou gekregen heb, installeert een sjabloon in Word met 2 gecentreerde cd-labels. Wanneer je zo'n label selecteert (dus geen tekstvakken gebruiken maar de hele cd-label selecteren) dan verschijnt bij rechtsklikken een trekmenu waarin de optie "autovorm opmaken". Ga in dat venster naar het tabblad "Kleuren en lijnen" en druk in het verschijnende venster op "opvuleffecten". Daar kun je een afbeelding selecteren die dan uiteindelijk precies op de autovorm van de cd-label wordt weergegeven.
Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden voor het 'buigen' van de tekst zodat de tekst meerondt met de cd-label. Mogelijk Wordart maar daar ben ik nog niet uit.

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
Wordart moet hierin de oplossing brengen.
 
Hoi,

Eigenlijk is Word niet écht geschikt voor wat je wilt.
Heb je niet toevallig ook Publisher?

Valijn
 
cd-label

Dank Valijn voor jouw meedenken. Ik heb Publisher 2002. Maar ik kan in Publisher waar ik ook zoek geen cd-labels vinden. Ik dacht dat zer moesten zijn maar vind ik ze?

sgrav000
 
Ja, dat werkt in Publisher wat 'apart' heb ik gemerkt.
Bovendien moet ik eerlijk bekennen, dat ik in het verleden geen cd-label, maar een cd-boekje heb gemaakt in Publisher. Dus daarin 'vergiste' ik me.

Desondanks vind ik de mogelijkheden die je in Publisher hebt voor cd-labels beter dan in Word.

- Nadat je Publsher hebt gestart, sluit je de 'wizard' en kiest voor menu Bestand > Nieuw. Je hebt dan een 'blanco' eerste pagina op je scherm
- Hierna menu Bestand > Pagina-instelling en je kiest voor 'Etiket'.
In het hiernavolgende overzicht zoek je het merk en type CD-etiket dat je gebruikt.
Met de knop Wordart (links in de werkbalk geloof ik) krijg je een overzicht.
Bovenste rij, derde van links moet je hebben om 'ronde' tekst te maken.
Voor de rest is het wat 'fröbelen' met de mogelijkheden om het geheel naar je hand te zetten.

Welk merk en type etiket gebruikt je voor cd-labels? Als het avery is, kan je via hun site ook het nodige voor elkaar boxen ... www.avery.com
 
labels in Word

Met Word en Wordart de oplossing bereikt.
Dank voor het meedenken.

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan