• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel karakter limiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruijfie

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Berichten
54
Hallo allemaal,

Ik denk dat ik hier een leuke uitdaging heb. Wij gebruiken een excel document met meerdere sheets om bepaalde data te importeren in een database (SQL) Nou zijn er in de database een aantal velden die een karakter limiet hebben.

Nou zou ik dus graag willen in excel dat een aantal kolommen een karakter limiet krijgen. Nou komt het voor dat dus voor deze kolommen een heel stel te gelijk wordt geplakt, Deze moet die dus ook checken.

Wat ik al heb geprobeerd en niet werkt is data validation, hier kan je text length mee doen. Alleen wanneer ik meerdere rijen en kolommen plak dan zet die de data er gewoon in. dus alsnog omzeilt die dan de error melding.

Daarnaast heb ik Conditional Formatting gebruikt, dit werkt opzich wel, heb een formule gemaakt die checked of die langer als 50 karakter bijv. is, de cel kleur word dan bijv. rood.

Maar ik zou graag een manier willen dat het helemaal niet mogelijk is om meer als 50 karakters bijv. in te vullen.
Denk dat het richting VB gaat maar hoop dat jullie een idee hebben.

Groetjes Tom
 
Je kunt met een hulpkolom en formule =links(broncel;50) het aantal karakters "kopieren". De formule naar waarden omzetten en de oorspronkelijke kolom verwijderen.

gr wim
 
Dat kwam ik dus net ook tegen alleen dit is een hoop werk, ik zou het dus wat geautomatisseerder willen. Plus dat hij dan bepaalde namen en dergelijke afkapt, mooiste zou zijn als je een melding kreeg welke er niet gelukt zijn en dat die ze dan niet invoegd, of iets dergelijks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan