• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel op 0 laten ongeacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

petropatrick

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2014
Berichten
9
Hier even een newbie ik ben wel bekent met excel maar alleen in de simple dingen kan iemand mij uitleggen in jip en janneke taal hoe ik de cellem op nul laat staan als ik
de bovenliggende cellen niet ingevult heb want dat zorgt ervoor dat mijn einberekening het zelfde toont als in deze cellen ik heb een voorbeeld bijgevoegd aub Bekijk bijlage Torm Republican 2014008.xls

alvast bedankt
 
Welke cellen moeten op 0 blijven staan?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
op het tabblad summary staan bij batch 5 in cellen #div/0! ik zou graag daar niets willen hebben als ik in de cellen waar de formule naar verwijst niets invult begrijp je het nog een beetje??

bedankt
 
De formule in E88 zou dan kunnen worden:
Code:
=ALS(E86="";"";E90*E86)
 
Bekijk bijlage Torm Republican 2014008.xlsDat heb ik net geprobeerd maar dat werkt ook niet ik heb het er weer bij gedaan kunnen jullie het zo maken dat ik als ik in cel E86 en E87 niets invult dat dan op de summary tab
de cellen die ik rood heb gemaakt(Lukt niet) leeg zijn of dat er een nul staat want dan wordt er niets in het totaal bij opgeteld want ik ben echt een newbie alvast bedankt hiervoor
 
Laatst bewerkt:
Waarom staat er in jouw tweede voorbeeldje dan niet de aangereikte formule. En hoezo lukt het niet om een cel rood te maken? Maken kan altijd maar alleen als iemand wel zelf iets probeert.

Een aantal mogelijkheden:
- gebruik de zoekfunctie op de site;
- gebruik de formule van @popipipo en laat zien dat je deze hebt toegepast;
- Ga op zoek naar als.fout() of als(isfout()) XL-versie afhankelijk.

Dus even zelf proberen en het niet zomaar hier droppen.
 
ik ben er zelf al twee weken mee bezig en dacht hier hulp te krijgen ik ben vandaag al aan het zoeken geweest op deze site het enige wat ik graag zou willen is dat als
ik niets invult in sommige cellen en de formule van popipipo heb ik net gebruikt maar dan komt er weer een andere foutmelding ik vraag niet graag iets aan iemand anders maar
ik weet nu echt niet wat ik moet doen ik zal het bestandje er nu bij doen sorry dat ik het niet kan vinden op deze site

Bekijk bijlage test.xlsx
 
Ik denk dat je een engelse versie van excel heb
Je moet de formule dan vertalen van 'ALS' naar 'IF'
 
Tja,

Is dit iets?
 

Bijlagen

  • Foutafhandeling (V&A).xlsx
    42,2 KB · Weergaven: 19
Dit was het bedankt allemaal toppertjes!!!!!!!!!!

nogmaals bedankt ik kan nu weer verder het was inderdaad een engelse versie bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan