• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen automatische kleuren na input ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ro1983

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Berichten
9
Hallo,

wie kan mij op weg helpen?

(zie bijlage).

Ik wil graag:
- dat als ik op tabblad "Blad2" in cel B4 een 1 invul, dat de tekst op tabblad "AAA" in cel A14 en A15 groen kleurt.
- dat als ik op tabblad "Blad2" in cel B4 een 2 invul, dat de tekst op tabblad "AAA" in cel E15, 15 en 16 groen kleurt.
- dat als ik op tabblad "Blad2" in cel B4 een 3 invul, dat de tekst op tabblad "AAA" in cel I14, 15 en 16 groen kleurt.

Als ik weet hoe dit moet dan kan ik mijn document verder uitbreiden.

Bedankt alvast
 

Bijlagen

  • test1.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 21
ro, zie bijlage

Kijk eens bij Voorwaardelijke opmaak
 

Bijlagen

  • test1 (hs).xlsx
    11 KB · Weergaven: 36
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb van alles geprobeerd met de voorwaardelijke opmaak, maar ik kan daarmee geen verwijzing maken naar een ander werkblad.

Wie weet raad?
 
Ro, heb je de bijlage in Haije's post gezien?
Die doet namelijk precies wat je wilt.
Als je bij de voorwaardelijke opmaak kijkt, zie je precies hoe hij het heeft opgelost.
 
Ja die bijlage heb ik gezien, gedownload, geopend, maar er komt bij mij op het tabblad AAA geen gekleurde tekst te staan.
Ook niet als ik het cijfer verander op tabblad Blad2.

Vandaar mij hulpvraag.
 
Bijzonder, bij mij namelijk wel, vandaar dat ik vroeg of je zijn bijlage had gezien.
Als je in het blad AAA in cel A14 gaat staan, en je gaat naar de voorwaardelijke opmaak, regels beheren, wat zie je dan staan?
En kreeg je, toen je het bestand opende een melding van beveiligde weergave?
Die moet je namelijk ook eerst uitzetten.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak.JPG
    Voorwaardelijke opmaak.JPG
    83,1 KB · Weergaven: 38
  • Beveiligde weergave.JPG
    Beveiligde weergave.JPG
    17,8 KB · Weergaven: 31
Ik ben nu een paar uur niet aanwezig hier, dan weet je waarom van mij geen antwoord krijgt. :)
 
Bij voorwaardelijke opmaak, regels beheren staat niks.

Ook bij het openen van het document heb ik geen melding gekregen over een beveiligde weergave.printscreen1.jpg
 
Bizar, als je in blad AAA gaat staan in cel A14 dan de voorwaardelijke opmaak opent en dan met formules.
Vul dan in de formulebalk dit in
Code:
=Blad2!$B$4=1
Vul dan een kleur in bij de opmaak.
Als je klaar bent moet het er ongeveer zo uitzien als in de bijlage.
Werkt het dan wel?
Als het dan wel werkt heb je in ieder geval een idee hoe je de rest kan doen.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    42,8 KB · Weergaven: 29
Als ik een nieuwe regel probeer toe te voegen via de formulebalk. en de code invul, dan geeft hij aan dat "u kunt geen verwijzingen naar andere werkbladen of werkmappen gebruiken voor voorwaardelijke opmaak criteria"

Ik ga er morgen nog wel weer mee aan de slag. Misschien kom ik er achter waar het aan ligt.
Voor nu: thank you! voor de code en het plaatje. Ik weet nu hoe het zou moeten!

En mocht je nog suggesties hebben voor het hierboven genoemde probleempje.....
 
Het plaatjes forum is ergens anders:d

Haije, gebruikt Xl-2010 of hoger en dan is het niet nodig om voor gegevensvalidatie bereiken te definiëren. Voor oudere versies zal je dit wel moeten doen.
 

Bijlagen

  • test1 (hs)1.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 21
Dank u. Dit lijkt er al meer op. Ik ga er de komende dagen mee spelen, vaak lukt het me dan wel (hoop ik ;))

Maar als ik het goed begrijp VenA, dan moet je voor elke cel een nieuwe regel aanmaken?
Want het was mijn bedoeling dat hij aan de hand van het ingevoerde cijfer (1,2 of 3) automatische de juiste tekst kleurt op het andere tabblad (onder beginner, ervaren of expert).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan