• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kopiëren naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dekkers92

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2017
Berichten
5
Geachte lezer,

Ik heb allerlei oplossingen gevonden voor het kopiëren van cellen van het ene Excel werkblad naar het andere. Maar ik vind nagenoeg geen oplossingen om cellen te kopiëren vanuit een geopende werkmap (die niet opgeslagen is op de computer).
Is het mogelijk om een formule te creëren zodat de betreffende 'geopende' werkmap de map is om de gegevens uit te halen? Ik download namelijk altijd een andere werkmap, met dezelfde layout, maar andere bestandsnaam en gegevens.

Ik heb hiervoor de volgende formule gevonden, maar dit werkt natuurlijk alleen als de bestandsnaam bekend is:

Workbooks("Book1.xlsx").Worksheets("Sheet1").Range("A1").Copy _
Workbooks("Book2.xlsx").Worksheets("Sheet1").Range("A1")

Of door gewoon een macro op te nemen in Excel.

Windows("Map1.xls").Activate
Columns("A:H").Select
Range("A36").Activate
Selection.Copy
Windows("IR0002c,W,binnendraai.xlsm").Activate
Columns("A:H").Select
Range("A32").Activate
ActiveSheet.Paste
Range("A17:G17").Select

Dus het kopiëren en plakken tussen werkbladen is hier niet het probleem. Zolang de betreffende map maar een locatie (path) heeft om te kunnen vinden.
Maar nu nog het kopiëren zonder een bestandsnaam te noemen.
 
Kun je niet gewoon met ActiveWorkbook werken?
 
Als je zorgt dat dat bestand actief is (het activewindow), dan kun je ernaar verwijzen met ActiveWorkbook.
 
Top het werkt.

Ik heb het nu op de volgende manier gedaan.

Workbooks(1).Activate
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan