• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen optellen door te klikken werk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurienv

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2015
Berichten
20
Beste heer/mevrouw,

Sinds niet al te lange tijd ben ik de troste bezetter/gebruiker van Excel 15.21.1 (volgens mij de laatste variant).
Voorheen gebruikte ik volgens mij excel uit 2011. In die versie was ik gewend om cellen bij elkaar op te kunnen tellen door in een cel te beginnen met = en vervolgens op andere cellen te klikken en af te sluiten met de enter toets om zo gekozen cellen bij elkaar op tellen.
In de versie welke ik nu gebruik lijkt dit niet te werken. De cellen lijken alleen geselecteerd te worden.

Kunt u mij wellicht verder helpen?

Alvast bedankt,

Gr,

Jurien
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik geen teleurgestelde gebruiker van enig apple product ben lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat de invoer van zoiets basaals aangepast is.

Zet in bv A3 5 en in A8 10

Toets in A1 =Som(
druk op de <Ctrl> toets en houdt deze vast. Klik vervolgens op A3 en A8. Laat de <Ctrl> toets los. Druk op <Enter> Als je nu niet het gewenste resultaat krijgt dan moet je even wachten op iemand die wel jouw versie heeft;)
 
Dag VenA,

Dank voor uw snelle reactie.
Wat u aangeeft werkt zeker, echter kon ik tot hiervoor de betreffende optelling ook maken zonder de som formule.
Dus, =A3 ''klik'' A8 ''toets enter'' en dan had ik de uitkomst...

Enig idee?
 
Was het niet toevallig
=A3 ''klik'' + A8 ''toets enter''
 
Dag Popipo,

Het lukte voorheen zonder de ''+'' dat was geweldig snel!
Een idee?
 
Laatst bewerkt:
Beste HSV,

Methode 2 is inderdaad wat ik bedoel, ik gebruik ook een mac zoals in het voorbeeld ook gebruikt wordt...
Het lijkt dan inderdaad wel een instelling te moeten zijn, maar ik heb al gekeken maar zo uitgebreid lijken de instelling ook weer niet ''CMD+,''
Mocht u een idee hebben dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan