• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen waarin maand hoger is dan datum in bepaalde cel, opvullen met patroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Didelpara

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Berichten
57
als ik in cel R7 een datum invul bvb 1/10/2015, zouden de cellen waarin de volgende maand staat moeten opgevuld worden met een patroon (voorwaardelijke opmaak).
bvb in februari zijn er maar 28 dagen, de cellen die dan maart bevatten zouden dus opgevuld moeten worden.
voorbeeld in bijlage.Bekijk bijlage Uren personeel - kopie.xlsx
Deze vraag lijkt op mijn vorige vraag: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/871073-cellen-met-datum-hoger-dan-vullen-met-patroon maar als ik hier begin met de eerste van de maand lijkt de formule niet te werken.

Vraag was reeds opgelost in "mijn vorige vraag" met dank aan marcel Beug.
 
Laatst bewerkt:
Marcel,

bvb: als de fiche voor de maand november is zouden de dagen van oktober en december een patroon moeten krijgen
 
Marcel,

zou je eens even willen checken aub, ik denk dat de dagen van de vorige maand hierbij niet gevuld worden.
of kijk ik naar de verkeerde post? pfffiew ingewikkeld
als die toch goed is wil je me de link ff sturen naar die post aub?
Thnx
 
ik heb uw formule proberen aanpassen maar hij kleurt gewoon heel de rij, ook de vakken van de bedoelde maand.


bereik: $A$6:$N$9


=OF(XFD6<=$P$7;A5<=$P$7)
 
Formule voorwaardelijke opmaak, geldig voor bereik =$A$6:$N$9 en stoppen indien waar
Code:
=SOM(XFD5;A5)<$P$7

Nogmaals hetzelfde bestand als in post #3, waarin bij mij alles perfect werkt
Bekijk bijlage Uren personeel - kopie MB.xlsm

Bij 1-9-2015 is in de eerste rij de maandag grijs (31 augustus), bij 1-10-2015 maandag t/m woensdag en bij 1-11-2015 maandag t/m zaterdag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan