• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celverwijzing door kopieren mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonhand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2021
Berichten
3
Goede avond allen,

Wie zou er mij kunnen helpen met het onderstaande aub. Als dit uberhout mogelijk is.
Op het laatste tabblad ziet u een verlof lijst staan. Deze cellen zou ik willen laten verwijzen naar de andere subbladen per werknemer ( Glenn only bv.)
De bedoeling is dat de uren worden ingevuld die uit de tabbladen ()XXX only komt.
Dit is te doen om cel per cel te verwijzen naar de desbetreffende sub tabladen.

Maar mijn vraag is zou dit makkelijker kunnen. Ik heb verschillende zaken al uitgeprobeerd maar zonder enig resultaat.
Ik heb ook proberen te slepen nadat de celverwijzing is uitgevoerd op een cel in het laatste blad.
Maar deze neemt de kolomen mee over en jammer genoeg niet de rijen.

Alvast bedankt voor de eventuele anwoorden die hopelijk worden gegeven.

Ps : deze namen zijn fictieve verzonnen namen, daarom dat de file ook changed heet ;)
 

Bijlagen

  • Timesheet test beta 3 changed.xlsx
    139,9 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet veel van de opzet. Je hebt in de tab 'Main Sheet' een tabel staat met alle gegevens per werknemer en wat bijzondere formules. Vervolgens ga je dmv PQ dit per medewerker in losse tabjes zetten? En nu wil je verlof registreren, wat nergens is vastgelegd, in een verlofkaart?
 
Beste,

Deze main sheet is een export van een tijdregistratie machine.
Dus om alles wat overzichtelijker te maken per werknemer had ik verschillende tab bladen voorzien.

Dat was eigenlijk de bedoeling van mijn opzet.
Ik ben ook geen expert in dit soort zaken, maar ik probeer het wel zo goed mogelijk te doen.

En de verlofkaart is maar een naam he ! deze zou mss beter een jaaroverzicht noemen.
Ook ik heb het tabblad veranderd naar jaaroverzicht en deze opnieuw geupload !

sorry voor de eventuele onduidelijkheid van mijn concept.
 
Laatst bewerkt:
Uit de tijdregistratiemachine komt nogal wat ongelukkige data. De datums zijn geen datums maar een tekstveld met alleen de dag en maand. De verlofkaart is mooi opgemaakt maar statisch. De verwachte uitkomst kan ik niet vinden. 'Actual Att(Hour)' of 'flex tijd ??' per medewerker per dag of beide?

Aangezien je bekend bent met PQ zou ik het geheel inladen in een datamodel en met PowerPivot overzichten maken. (Niet meer dan 2 of 3 tabjes nodig)
 

Bijlagen

  • Timesheet def.xlsx
    297,1 KB · Weergaven: 18
Bedankt,

Voor het mooie voorstel ! Ik kan best geloven dat er heel wat ongelukkige data uitkomt. Deze is gekocht in het verre china, voor de rest wel een goed werkend product, maar,... .
Dit topic v
mag voor mij gesloten worden. Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met Pq en wat pover pivotjes aangemaakt op aanraden van Vena, waarvoor mijn dank alvast.

Fijn weekend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan