• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing in een tekst. Hoe kan ik dat doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2016
Berichten
1
Hulp gezocht.

Ik heb een excelbestand waar ik in bepaalde cellen veel tekst heb staan. Tussen de tekst moet ik bepaalde getallen van andere cellen zetten. Hoe kan ik dit gemakkelijk oplossen?
Voorbeeld: in cel A1 heb ik de tekst: "meneer Janssen heeft 8 eieren verkocht in 3 uren tijd." staan. De getallen in de tekst moet ik vaak aanpassen. In cel B1 wil ik 8 zetten en in cel C3 wil ik 3 zetten. Hoe kan ik dit gemakkelijk in de tekst invoegen. (Noot: mijn eigen teksten in de cellen zijn veel langer, wisselen ook nog al is en staan meer getallen in)

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Gr, Jerver
 
Bijvoorbeeld zo:
="meneer Janssen heeft "&B1&" eieren verkocht in "&C3&" uren tijd."

of iets geavanceerder:
="meneer Janssen heeft "&B1&" ei"&ALS(B1>=2;"eren";"")&" verkocht in "&C3&ALS(C3>=2;" uren";" uur")&" tijd."

edit: of eigenlijk
="meneer Janssen heeft "&B1&" ei"&ALS(B1<>1;"eren";"")&" verkocht in "&C3&ALS(C3>=2;" uren";" uur")&" tijd."
anders kun je "0 ei" krijgen en "0 eieren" is beter.
 
Laatst bewerkt:
Of bijv.:

PHP:
=SUBSTITUTE(SUBSTITUTE("hij komt om ~ aan om ~~ uur.";"~~";H2);"~";H1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan