• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CheckBox en zijn Linked Cell op een Protected Sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
337
Allen,

ik heb een aantal checkboxen op een sheet. iedere checkbox heeft een eigen gelinkte cel. het blad is echter beveiligd en ik zou deze gelinkte cellen ook willen beveiligen tegen onvrijwillig verwijderen van de waarde van de checkbox. maar natuurlijk loopt het hier spaak.

weet er iemand een code om van zodra een checkbox (eender welke) aangevinkt zou worden de beveiliging van het bald tijdelijk weggenomen of omzeild zou worden?

ik kan ook de waardes in een kolom plaatsen en deze verbergen maar zou liever met een code werken

alvast bedankt
 
Bedoel je zoiets? In dit voorbeeld is het werkblad beveiligd met code: Test

Code:
'Beveiliging werkblad verwijderen
If ActiveSheet.ProtectContents = True Then ActiveSheet.Unprotect "Test"

'Beveiliging werkblad aanzetten
ActiveSheet.ProtectContents = True
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Tent84,

bedankt voor je reactie.
ik heb je code getest maar jammer genoeg werkt ze niet (volgens mij). misschien deed ik iets verkeerd. heb eerst geprobeerd ze te gebruiken in de sheet zelf bij een "Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)" en dan ze echt in module gezet met een macro genaamd "CheckBoxBeveiliging" en elke checkbox hieraan gekoppeld maar deze deed het ook niet.

iemand een suggestie?
 
ik weet niet of het mogelijk zou zijn via een code, indien bijvoorbeeld in kolom H een waarde veranderd deze kolom tijdelijk "unprotect" zou worden en eens de waarde veranderd terug op "protect" zou gezet worden?
 
Als de gelinkte cellen nu allemaal in 1 kolom/rij staan dan kun je misschien deze kolom /rij verbergen.
Als het tabblad dan beveiligd wordt dan kun je de cellen niet benaderen.
 
Dag Willem,

bedankt voor je inbreng ook. dit is echter ook wat ik in mijn vraagstelling als mogelijke oplossing gaf. het is inderdaad op deze manier op te lossen maar met een code zou het indit geval de beste oplossing zijn
 
ook op internet vond ik steeds nog geen oplossing.
kan dit wel met een code wat ik vraag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan