• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Checkboxen uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Averkerk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
4
Beste mensen,

Ik heb in excel 2007 een kolom vol met checkboxen. Deze zou ik graag willen uitlijnen of in ieder geval makkelijk in het midden van een cel zetten. Hoe kan ik dit "simpel" voor elkaar krijgen. Ik heb op diverse engelstalige sites wel "oplossingen" gevonden maar daar was kennis van activeX voor nodig of de formules werden iets te ingewikkeld voor mij.

Ik hoor graag van jullie.
groetjes Arjen
 
Ik heb op diverse engelstalige sites wel "oplossingen" gevonden maar daar was kennis van activeX voor nodig of de formules werden iets te ingewikkeld voor mij.
Arjen,

Een link naar wat je gevonden hebt en/of een voorbeeldbestand zullen naar een sneller antwoord leiden.
 
Arjen,

Een link naar wat je gevonden hebt en/of een voorbeeldbestand zullen naar een sneller antwoord leiden.

Hier is een site waar ik de codes vond waar ik niet zo goed uitkwam.

http://www.pcreview.co.uk/forums/aligning-check-boxes-excel-2007-a-t3649195.html

Hierbij ook het bestandje ingepakt in een zip Bekijk bijlage excel testfile.zip

Ik heb even snel een excel gemaakt waar het ongeveer in staat en om draait. Kolom 1 en 2 zijn gemaakt via formulierbesturingselement. Kolom 1 is zoals het eruit moet zien. Alleen hij is nog niet goed. Als je hem aanmaakt krijg je het te zien zoals in kolom 2 met de tekst erbij. Als je de tekst weghaald is hij eigenlijk nog steeds te breed voor hoe ik het hebben wil. De kolom moet namelijk evenbreed worden als het hokje maar het hokje loopt ontzichtbaar door in de volgende cel(kolom). Dit maakt correct aanvinken erg lastig. Kolom 3 is zoals je het kan doen met ActiveX daar kwam ik al helemaal niet uit zoals je ziet 1 grote rotzooi. Het probleem bedenk ik me nu gaat eigenlijk verder dan alleen het uitlijnen. het is misschien meer een probleem wat te maken heeft met opmaak ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Arjen,

Even gekeken op die link. De daarin genoemde macro heb ik toegevoegd en uitgevoerd, nu zijn alleen de vakjes in kolom 1 overschreven.

ook las ik:
If you want ALL objects on the sheet selected you can use CTRL+G > Special >
Objects.
There is a Selection tool, Home > Editing > Find & Select > Select Objects.
But this appears to ignore the controls.

Once you have the controls selected you can use the Alignment options.
Page Layout > Arrange > Align > Align Lef

In goed Nederlands:
  • ctrl+G - objecten
  • tab pagina-indeling
  • onderdeel schikken
  • uitlijnen - daar de keuze maken
Echter, dan worden alle drie rijen objecten op één hoop geveegd en of dat de bedoeling is?

Hopelijk red je je met deze uitleg.
 

Bijlagen

  • testfile(rdg).xlsm
    53 KB · Weergaven: 223
Arjen,

Even gekeken op die link. De daarin genoemde macro heb ik toegevoegd en uitgevoerd, nu zijn alleen de vakjes in kolom 1 overschreven.

ook las ik:

In goed Nederlands:
  • ctrl+G - objecten
  • tab pagina-indeling
  • onderdeel schikken
  • uitlijnen - daar de keuze maken
Echter, dan worden alle drie rijen objecten op één hoop geveegd en of dat de bedoeling is?

Hopelijk red je je met deze uitleg.


Ik zal hier morgen op het werk verder mee gaan in iedergeval heel erg bedankt
 
Hey Rob super bedankt voor de hulp tot dus ver ik ben in iedergeval weer een stuk verder gekomen. Het is eigelijk simpeler dan ik dacht, maar goed dat is met zoveel dingen als je het eenmaal weet. Ik heb ook via het tabblad Paginaindeling - Uitlijnen er voor kunnen zorgen dat de checkbox niet zijn huidige celruimte overschrijdt. Ik ben weer helemaal gelukkig en zal deze vraag als opgelost aanvinken. Heel erg bedankt voor de hulp.

vriendelijke groetjes Arjen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan