Chkdsk error bij defragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rb1

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Berichten
66
Ik gebruik defragmentatiemanagers zoals b.v. Diskeeper.
Echter geeft deze steeds de melding dat hij de partitie niet kan defragmenteren omdat er fouten op zouden zitten?
Maar als ik deze laat nakijken door verschillende programma's zoals b.v. Norton Systemsworks en Paragon Partition Manager 8.0 Pro en chkdsk /r.
Geeft deze verder geen fouten aan en als ik daarna Diskeeper weer probeer te laten lopen dan krijg ik weer de melding dat er fouten zijn gevonden op de partitie en dat daardoor deze weer niet gaat lopen.

Heeft iemand ideeën hoe dit opgelost kan worden?

Een andere defragmentatiemanager O&O Defrag 8.6 geeft de zelfde foutmelding als bij Diskeeper. Alleen kan ik bij deze wel forceren dat hij kan defragmenteren.
Alleen vraag ik me af? Is dat wel goed?
Ik ben redelijk overtuigd dat er geen fouten op de partitie zitten,
maar vraag dit voor de zekerheid toch aan jullie?
 
type in start uitvoeren chkdsk (schijf letter /f eens
want hoe jij het doe is alleen lezen deze funktie repareer niets
de pc moet wel herstarten om dit commando wat ik gaf uit te voeren hou hier rekening mee.
of ga naar mij computer.
klik op bewuste station met rechter muis kies dan eigenschapen.
en dan tab tools kies daar chkdsk vink eerste optie aan.
als je ook operlakte scan wil doen duur dit nog al een tijdje.
 
Laatst bewerkt:
Deze controle wordt trouwens regelmatig door mijn onderhoudsprogramma's uitgevoerd en dat helpt niet.
Hij geeft totaal geen fouten aan.

Jammer dat ik geen bijlages kan uploaden want ik heb 3 printscreens gemaakt met die betreffende foutmelding.

Op dit moment ben ik mijn schijf gewoon aan het defragmenteren zonder vooraf eerst foutcontrole te draaien.
Denk dat het zo ook wel moet lukken.

Grtz rb

chkdsk /r vind beschadigde sectoren en herstelt leesbare gegevens
 
niet vergeten

niet vergeten dat je schijf minimaal 15% over moet hebben voor je kunt defragmenteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan