Com port disabel is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iraj

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
13
Hallo
op de windows kan niet download of upload de programma via de COM port met null modem kabel naar decoder
.
met zelfte programma en null modem kabel maar met ander pc werk goed,dus kabel en programma werk goed .

op de configuratic/system/apparatur beheer/COM poorten /alls als normal en ik heb de COM 1/COM/2 of snel huid veranderd maar nog niet bekend wat problem is.
door de download process ,komt error (NO COM PORT available )
op de bios setup ook alles is goed,
dat leg dat bij motherbord?
wie kan mij hulpen
GR
 
Uit welk land kom jij ??
je vraagstelling is een beetje vreemd.
Maar voor een extern programma zou ik com 3 eens gebruiken.
Om welk programma gaat het eigenlijk.
 
Uit welk land kom jij ??
je vraagstelling is een beetje vreemd.
Maar voor een extern programma zou ik com 3 eens gebruiken.
Om welk programma gaat het eigenlijk.
Ik kom uit aarden,maar mij nederland niet zo goed.
en decoder met COM3 ook kan geen communicatice krijgen met port.
gr
 
Oke,
Dan houden we daar een beetje rekening mee.
Maar over welke decoder en welk programma heb jij het.....kun je een naam van het programma geven ??
 
Kan je mij vertelen, als port niet werkt dan waar moet ik uitzoken,om probleme oplosen,
ik heb 2 pc thuis en ander doet het goed maar met deze pc poort was het goed maar toen ik de windows opnieuw opgezet daar na poot werkt het niet.
ik heb overal gezocht maar ik kan niet vinden wat problem met poort is en ik upgrade de decoder via de poort elke dag .
ik kan niet aan jouw vertelen op deze forum over de programma en mij decoder.ik vind mag niet eiglijk
gr
 
(...) met deze pc poort was het goed maar toen ik de windows opnieuw opgezet daar na poot werkt het niet.
Meestal komen dergelijke problemen voor na een verse instal nadat men vergeet alle driver te installeren (ook van het moederbord).
En er is geen beveiligingsoftware die dingen tegen kan houden?
 
Maar op configuratiescherm /system/appraturbeheer/poort/staat (Dit appraat werkt correct) en op bios setup ook COM port enabel/auto/.
wat denk je?
leg bij motherbord ?
hoe kan en wat ik met motherbord driver moet doen.
Gr
 
Tja, geen idee, misschien moet je de chipset nog installeren?
Heb je het cd-tje van je moederbord erbij gehad om alle drivers te installeren?
Is windows up-to-date?
Norton of ander programma houd niets tegen?
 
nog geen gelukt.
hoe kan ik de moderbord Resten
dat is gegeven van moderbord
AMD Athlon(TM)2400+ Kloksnelheid 2.00 GHz,256 MB .
Gr
 
Een moederbord kun je niet resetten, het Bios daar in tegen wel, maar of dit noodzaakelijk is vraag ik mij af.
Vóór de herinstallatie van windows functioneerde het com-poort gebeuren toch goed?
Mocht je het toch willen doen, kies dan in het Bios voor iets als Load default setup, of iets in die richting.

NB. op de vraag van Puppie heb je nog niet concreet antwoord gegeven, dus blijft het een beetje gissen tot nu toe, wat betreft jouw probleem.
 
op Bios Load default setup , alles over poorten staat normal en ik kan in Load default setup kizen over poorten AUTO of manual en ik heb alles gedaan maar nog geen gelukt .
Ik heb opnieuw windows opgezet maar nog geen verandering.
weet je,de programma maakt verbinding met decoder maar downloding process gaat niet loopt.
toen alles was goed .de download programa vraag om decoder aanzetten en daarna download process loopt via de null modum kabel naar decoder.nu als ik decoder aanzetten ,programma maak verbinding met decoder maar downloading gaat niet loopen.dus ik denk een van poort connectie werk het niet.
De decoder een sat ontvanger is en ik updaten de firmware van decoder behulp van een programa (Loader).
heb je nog vraag?
Gr
 
Ik heb helaas geen opties meer, maar met deze toelichting hoop ik dat er iemand langskomt die nog suggesties heeft. :)

Aanvulling:
Ik lees trouwens op internet het volgende:
Vóór het patchen zijn een aantal zaken van belang. Je moet eerst op je computer een tekstprinter aanmaken. Hoe je dat moet doen heb ik weer beschreven in een stap voor stap plan. En je hebt 2 kabels nodig voor tussen de PC en de decoder. Een parallelle en een seriële kabel. Precies zo als ik het zeg dus geen gekruiste kabels, nee recht toe recht aan.
Installeer het programma Loader. Nu gaat het werkelijke patchen plaatsvinden ofwel het mooi maken van jouw decoder.
Start het programma Loader. Selecteer bij COM1 (meestal het geval) de compoort.
Vervolgens kies je de betreffende firmware;
Als de firmware geladen is wordt dat aangegeven met de volgende tekst;
Dan zet je je decoder in de servicestand met de twee aangegeven toetsen gelijktijdig in te drukken.
Heb je de goed compoort geselecteerd?
Verder ga ik hier niet op in omdat ik er geen verstand van heb, en het een beetje riekt naar het ilegaal verkrijgen van betaalde zenders.
 
Laatst bewerkt:
De sateliet progger heeft een virtuele com poort nodig.
in een grijs verleden bewerkte ik de goldkaart voor het ontvangen van kanaal plus .......
Daarvoor gebruikte ik ook een progger....die moest op com 3 staan om te werken en de progger had ook een externe stroombron nodig van 12 volt.
heb jij die ook nodig en staat die wel aan.....??
 
werk met ontvanger is mij hobby en ik ben pro van deze hobby maar over pc ik weet niet zo veel.
als ik de windows opnieuw opzetten dan moet aales werk goed maar heb ik nog problem net poorten .
ik vind dat problem komt vanaf moderbord

ik heb ergens anders gehood om most ik de moderbord reseten en er is een reset jumper op moderbord en als deze verplaatsen dan moderbord gaat reseten,maar ik weet het niet weke jumper is,
gr
 
een moederbord resetten daar heb ik nog nooit van gehoord.
welke windows heb jij er opnieuw gezet
 
windows xp pro ver 2002 pack 2 en ik heb deze windows op andere pc gezet en dan poorten werkt goed ,dus niks te maken met windows
 
link werkt niet
 
ik heb de link ga ik even uitzoken ,
bedank voor tips
Hoi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan