Computer maakt raar geluid bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Berichten
161
Hoi allemaal.

Sinds kort maakt mijn computer een raar geluid bij het opstarten. Dit is alleen als de computer een tijd heeft uit gestaan en na een aantal keer opnieuw opstarten, is het geluid weg, en doet de computer het weer perfect.
Alhoewel, gisteren is de computer een aantal maal vastgelopen, en is ook een paar keer uit zichzelf opnieuw opgestart. Ik heb toen de computer een paar keer gereset, maar toen lukte het helemaal niet meer om hem op te starten.
Toen heb ik de computer uit elkaar gehaalt, en heb hem zo een nacht laten staan. De volgende dag (vandaag dus) ging het gelukkig weer goed, maar ik kreeg wel de melding ''dit systeem is herstelt van een ernstige fout'', en hij maakt nog steeds dat rare geluid bij het opstarten.

Nu is mijn vraag dus: waar kan dit aan liggen? Of betekent dit dat mijn computer het niet meer lang maakt?:(

Alvast bedankt voor het antwoord.:thumb:
 
Hoi,

Is het geluid een soort scrappend geluid en houdt het na een paar minuten weer op of gaat het door.

Zoja, schrappend geluid, denk dan dat de ventilator van de processor aan zijn laatste omwentelingen bezig is. Dat verklaart het vast lopen en spontaan opnieuw opstarten ook. namelijk de cpu wordt te warm.

Groetjes, Anne
 
Als je de kap van je pc af hebt, en je start hem dan op, kun je dan achterhalen waar dit rare geluid vandaan komt? Zo is het voor ons ook beetje gissen wat het zou kunnen zijn natuurlijk, kan van alles zijn.

In eerste instantie zit ik te denken aan de ventilator waar misschien iets tegenaan zit wat een raar geluid zou kunenn maken. Dit zou ook kunnen verklaren dat hij vastloopt/opnieuw opstart, doordat hij daardoor misschien te warm wordt omdat de ventilator niet op volle toeren draait als er wat tegenaan zit.
 
Voor zover ik weet, zit er niks tegen de ventilator aan. Ik heb gisteren de kast nog open gehaalt, en toen heb ik ook even goed in de ventilator geblazen. Maar ik ga die ventilator er wel eens afschroeven, misschien dat er iets onder zit.
Ook zal ik morgen bij het opstarten de kap eraf halen en proberen te achterhalen wat het geluid veroorzaakt.

Bedankt voor de reacties. :thumb:
 
Ik heb net de hele kast opengehaalt, ook die ventilator heb ik eraf geschroefd. Helaas zat er niets tegen aan, wel zat er een hoop stof, dus dat heb ik maar even schoongemaakt. Jammer genoeg mocht het allemaal niet baten, want hij maakt nog steeds dat geluid bij het opstarten. Ik heb de kast niet open gelaten bij het opstarten, omdat ik niet weet of het kwaad kan, als de computer met zo`n vreemd geluid opstart.

Is er misschien nog iets anders dat dat geluid kan veroorzaken, behalve de ventilator? Is het misschien de hardeschijf?
 
Tja dat zou kunnen als ik jouw was zou ik dan toch even naar een pcwinkel gaan en hun de hardeschijf ff laten bekijken voordat hij misschien nog verder kapot gaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan