Computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugur9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
4
Ik heb sinds kort een probleem met me computer in het verleden werkte het goed gewoon goed. het probleem is namelijk wanneer ik me computer en tikje geef of ik kom er per ongeluk tegen aan valt het uit. weet iemand waar dit aan kan liggen.
 
Open de case van je computer, en check of alle kabels goed vast zitten.
Zoniet? duw deze er goed in.
 
ugur

ja ik heb alles na gekeken hij valt nog steeds uit
 
Mijn 2e gedachten gaan naar je hardeschijf, deze kan namelijk verouderd zijn waardoor hij zeer gevoelig is geworden voor enige bewegingen.

Mijn 3e gedachten gaan naar kortsluiting, het kan zo zijn dat je pc om een of andere reden kortsluiting maakt waardoor je computer een overbelasting krijgt aan stroom en daardoor uitvalt.
 
ugur

en als het kort sluiting zou zijn hoe kan je dat oplossen
 
en als het kort sluiting zou zijn hoe kan je dat oplossen

een familie lid van mij heeft ooit eens een losse schroef in zijn pc laten zitten, deze is achter de moederbord gekomen en verschillende keren kortsluiting veroorzaakt... opgeven moment was het zo ver raak dat de achter kant verbrand is door dat schroefje.
Moederbord kapot dus.

Maar er kunnen meerdere oorzaken zijn voor kortsluiting, ik heb dus geen idee waar deze kortsluiting zich voordoet... kan overal zijn ;)
 
Hoi,

Klinkt misschien ***lig maar heb je ook aan de voeding stekker aan de achterkant gedacht of die los zit en/of hij slecht contact maakt.
Of draadbreuk net achter die stekker kan je controleren door even aan de draad te rommelen
Modag

Ps welkom op Helpmij
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Klinkt misschien ***lig maar heb je ook aan de voeding stekker aan de achterkant gedacht of die los zit en/of hij slecht contact maakt.

Modag

Ja dat kan inderdaad ook het probleem zijn, daar heb ik niet aan gedacht.
 
Laatst bewerkt:
ik had ook geprobeerd om een nieuwe voeding erin te zetten net maar toen kreeg ik kort sluiting waardoor alle elctrische tijd uit viel. kan dat zij omdat de voeding niet genoeg voltage had
 
ik had ook geprobeerd om een nieuwe voeding erin te zetten net maar toen kreeg ik kort sluiting waardoor alle elctrische tijd uit viel. kan dat zij omdat de voeding niet genoeg voltage had

Bij dit soort dingen moet ik er bij zijn om het probleem op te kunnen lossen, ik zou voor de rest niet veel aanklooien met andere voedingen.

Misschien moet je even langs iemand gaan die veel verstand heeft van computers.
 
Hoi,

Als de voltage aan de achterkant nog op 230 v staat zal dat het probleem niet zijn neem aan dat je daar niet aan gezeten hebt?
Was dat een voeding die te vetrouwen was zo ja dan heb je toch wel ergen een probleem in je pc zitten.
En dan ga ik met I7 core mee even naar iemand gaan die verstand heeft van pc's
Modag
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan