• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting with formula door kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orcaa

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Berichten
125
Probeer in Excelsheet mbv Conditional formatting cellen in kolom S te kleuren

Als de waarde op dezelfde regel in kolom S groter is dan 3* de waarde in kolom N, dan moet de cel in kolom S rood kleuren.
Ook als de waarde op dezelfde regel in kolom S kleiner is dan 0.033* de waarde in kolom N, dan moet de cel in kolom S rood kleuren.

excelsheet.PNG

Settings Conditional Formatting
ConditionalFormat_setting.PNG


Het probleem is nu, als ik deze rules in bv regel 11 aanmaak "Cell value > $N11*3" en deze naar volgende cellen naar beneden kopieer, dan blijft het "Cell value > $N11*3"ipv dat het $N12*3 " wordt en in regel 13 "$N13*3 " wordt enz.

heeft iemand een idee hoe deze conditional formatting door te kopieeren naar beneden zodat iedere keer vergeleken wordt met waarde in kolom N op dezelfde regel


Alvast bedankt,
 
Die twee voorwaarden kan je makkelijk in één formule kwijt (met OR/OF). Daarnaast doet-ie het toch? Je gebruikt een gedeeltelijk absoluut adres, en het bereik waarop je de formule toepast bepaalt dan naar welke cel hij kijkt. Maar als ik naar je plaatje kijk, dan zie ik rode cellen, dus wat is dan het probleem? Doe er anders een bestandje bij... Er zijn zat mensen die gallisch worden van plaatjes in het forum. En die dan over Photoshop gaan beginnen :).
 
Hier een voorbeeldbestand

Als het getal in kolom B meer dan 3x groter is dan het getal in kolom A op dezelfde regel, dan moet de cel van kolom B rood kleuren en ook
als het getal in kolom B meer dan 3x kleiner is dan het getal in kolom A op dezelfde regel, dan moet de cel van kolom B rood kleuren.

Probeer dit met conditional formatting te doen. Maar als ik dit aanmaak voor bv cel B2, dan werkt het en dan wil ik dit format door kopiëren naar cel B3 tm B10
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 16
B3 zou ook rood moeten kleuren.;)

Zeer complexe voorwaarden kan je het beste even uitwerken met een paar hulpkolommen. Geeft het in elk deelproces de juiste waarden dan kan je het geheel samenvoegen in de VO.
 

Bijlagen

  • Book1 (5).xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 9
Zeer complexe voorwaarden kan je het beste even uitwerken met een paar hulpkolommen
En dan kan het nog mis gaan:

Eerste voorwaarde: =(B2*3)>A2
Tweede voorwaarde: =A2<3*B2

De eerste voorwaarde is exact het zelfde als de tweede voorwaarde:D
 
Probeer het eens met deze formule

Code:
=OR(B2>(A2*3);B2<(A2/3))
 
Laatst bewerkt:
De eerste voorwaarde is exact het zelfde als de tweede voorwaarde

Gaat om het idee. De kok stond met de pollepel te zwaaien:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan