• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Contactgegevens in draaitabel met slicer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Welies

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
128
Beste leden,

In bijgevoegd bestand heb ik getracht een database met vrijwilligers in kaart te brengen inclusief de jaren dat men actief is geweest en bijbehorende functie. Voor het gemak wil ik deze omzetten naar een draaitabel met slicers, waarmee direct zichtbaar is welke mensen actief zijn geweest in welk jaar en in welke functie. Die laatste 2 criteria krijg ik echter niet verwerkt in een slicer (dus dat je door een simpele druk op het jaartal (meerder opties mogelijk) direct krijgt te zien welke personen dat zijn geweest, al dan niet in combinatie met de functie). Is dit mogelijk in de huidige opmaak of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast dank voor het zetje in de juiste richting.

Vincent

Bekijk bijlage contactdatabase.xls
 
@Welies,

1: waarom plaats je een .xls bestand? Je weet toch dat Slicers niet bestonden in Excel 2003.
2: in je bestand heb ik een tabblad bijgevoegd (Draaitabel2) met daarin een deel van de gegevens van de vrijwilligers in een beter geschikte layout. Dit laat toe er een draaitabel met Slicers op los te laten, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • contactdatabase.xlsx
    26,7 KB · Weergaven: 47
1. Onbewust niet opgelet
2. Dank voor je opzet en doet ook wat ik zou willen qua resultaat in de draaitbale, echter is de registratie van de vrijwilligers niet zoals ik in gedachte heb. In jouw opzet dien ik meerdere regels per medewerker in te geven als zij gedurende meerdere jaren, verschillende functies hebben bekleed (dit kunnen ook diverse functie in 1 jaar zijn). Dit kan gedurende de jaren nogal oplopen en daardoor voor chaotische registratie leiden.

Is er wellicht een andere opzet mogelijk?
 
Blijkbaar heb jij dan een andere definitie van "chaotisch" als ik? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan