controller voor directe geheugentoegang geeft uitroepteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantertje

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Berichten
25
In Systeem, Apparaatbeheer staan o.a. 2 regels voor: "Controller voor directe geheugentoegang". Bij één staat een uitroepteken ervoor. In de eigenschappen staat bij apparaatstatus: De VDMAD.VXD apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden (Code 2).
Bij Bronnen staan diverse regels met een rode cirkel met een streep erdoor.
Ik heb al geprobeerd stuurprogramma opnieuw te installeren (geeft geen oplossing) en ook de regel uit het apparaatbeheer te verwijderen, maar na opnieuw opstarten staat'íe er weer.
De muis gaat soms schokkerig over het beeld , ik denk dat die regel het probleem is maar na veel zoeken kom ik er niet achter wat het probleem kan zijn.
Heeft iemand een idee?

alvast bedankt voor het meedenken

Henk
 
ja goede opmerking Steve....
je meent het toch een beetje sarcastisch, hoop ik.
 
Leesvoer.

Groetjes,
Bennie
P.s. Steve heeft nog nooit uitroeptekens gezien in apparaatbeheer, vandaar zijn vraag.:D :D :D
 
Wellicht niet helemaal correct hoe ik het uitleg maar ik bedoel met regel" de regel in apparaatbeheer (van deze Computer), als je het tabblad van apparaatbeheer klikt en daarna het kruisje voor systeemapparaten aanklikt zie je een heleboel regels met een klein pc- pictogrammetje ervoor. Bij mij staan er o.a. twee dezelfde regels tussen al die regels met informatie, waarvan bij die éné regel een uitroepteken door het pc-pictogrammetje staat.
Als ik dan die bewuste regel aanklik en met eigenschappen open krijg ik 4 tabbladen te zien. Op het eerste tabblad staat bij Apparaatstatus de tekst..... zoals die ik in mijn eerste vermelding heb omschreven.
Aangezien de muis soms schokkerig over het beeld gaat en niet goed reageerd denk ik dat het aan dié regel (dus de regel met de uitroepteken bij Systeemapparten ) ligt.

Wellicht is dit duidelijker anders hoor ik het wel.

alvast bedankt
Henk
 
Hallo,

Na een schone installatie heb ik hetzelfde probleem.

Wat pantertje bedoeld zal ik hieronder proberen te beschrijven. Trouwens de uitleg die jullie aanbieden brengt niets verder. De link welke Bennie gegeven heeft lijkt te ingewikkeld . Helaas kunnen we Bennie niet meer vragen wat hij hiermee bedoeld.

In het apparaatbeheer, onder systeemapparaten staat 2 keer de zin: controller voor directe geheugen toegang.

Een ervan heeft het beroemde gele uitroepteken. Als eigenschappen heeft dit uitroepteken : De VDMAD.vdx apparaat laadprogrammas kunnen het stuurporogramma voor dit apparaat niet laden ( code 2)

Bij de sectie " bronnen" staat hetvolgende onder confliten:

Directe geheugentoegang 04 gebruikt door:
Controller voor directe geheugentoegang
Invoer/uitvoerbereik 0000 - 000F gebruikt door:
Controller voor directe geheugentoegang
Invoer/uitvoerbereik 0081 - 008F gebruikt door:
Controller voor directe geheugentoegang
Invoer/uitvoerbereik 0081 - 008F gebruikt door:
Controller voor directe geheugentoegang
Invoer/uitvoerbereik 00C0 - 00DF gebruikt door:
Controller voor directe geheugentoegang


Wat is het probleem hier en wat er aan te doen?
 
Laatst bewerkt:
Is dit een software- of een hardwarematig probleem?
 
Geplaatst door slofje
Is dit een software- of een hardwarematig probleem?
Slofje deze vraag is al meer dan een jaar oud.(25-05-2003)
Mischien is het beter een nieuwe vraag te openen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan