Hallo allemaal,
In ons bedrijf wordt gecalculeerd in Excel. De hoeveelheid data wordt te groot en we zijn op zoek naar een oplossing obv een relationele database (SQL-server backend ). We twijfelen tussen Crystal Reports en Access 2007? Ik zal de gebruiker gaan worden van dit pakket. IT zal de eventuele SQL-server backend verzorgen. Ik heb goede kennis van excel (geen/beperkt VBA). In beide software (Cr en Access) zal ik me moeten verdiepen. Ik denk dat de kennis die ik opdoe in Acces mogelijk van pas komt in office als geheel. Verder lijken me de im- en export mogelijkheden en communicatie met andere officeprogramma's makkelijker. (managementrapportage wordt verzameld in MS Word).
Hoe denken jullie over deze pakketkeuze? Welke zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt en prettig weekend,
Ytsje
In ons bedrijf wordt gecalculeerd in Excel. De hoeveelheid data wordt te groot en we zijn op zoek naar een oplossing obv een relationele database (SQL-server backend ). We twijfelen tussen Crystal Reports en Access 2007? Ik zal de gebruiker gaan worden van dit pakket. IT zal de eventuele SQL-server backend verzorgen. Ik heb goede kennis van excel (geen/beperkt VBA). In beide software (Cr en Access) zal ik me moeten verdiepen. Ik denk dat de kennis die ik opdoe in Acces mogelijk van pas komt in office als geheel. Verder lijken me de im- en export mogelijkheden en communicatie met andere officeprogramma's makkelijker. (managementrapportage wordt verzameld in MS Word).
Hoe denken jullie over deze pakketkeuze? Welke zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt en prettig weekend,
Ytsje