• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CSV file importeren en daarna sorteren en indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.pauw

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Berichten
5
Hallo,
Ik heb een vraag omtrend het importeren van een CSV bestand. In dit geval een file met tekeningnummers die geimporteerd wordt en gesorteerd moet worden op plaat dikte.
Maar ik kom er niet uit ik heb al wat zitten googlen met macro's maar het sorteren lukt niet goed. Er komen erg veel lege regels en ook de sorteren is niet naar mijn zin.

Het gaat om een file zoals gezegd met tekening nummers, met tekeningen van plaatmateriaal met verschillende diktes.
Er zitten twee soorten files in deze CSV file. Namelijk dit met een bestandsnaam eindigend op "ipt" en "dxf" deze moet niet zichtbaar zijn in het overzicht en doen niet mee.
Ik heb alleen de files met de extensie DXF nodig voor het sorteren.

Daarna de tekeningnummers met dezelfde plaatdikte onder, met tussen de verschillende plaatdiktes een streek of een wit balk. Zodat duidelijk te zien is welke tekeningen dezelfde plaatdikte hebben.
Ik heb dit nu geprobeerd via een macro, maar mogelijk is er ook een oplossing mbv VBA.

Na het sorteren dient het overzichtje geprint te worden zodat dit gebruikt kan worden bij het verwerken van de tekeningen bij het programmeren van een lasersnijder.

Ik lees met veel plezier altijd de verschillende oplossingen maar ik heb er nog geen gevonden die ik kan gebruiken om dit probleem te tackelen. Hopelijk kan iemand mij hiermee op weg helpen, want ik ben nu al het hele weekend bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen.....

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten
Robert

Bekijk bijlage Importeer csv files.zip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan