• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dashboard: tonen afhankelijkheden en maken selecties uit een bronbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisvvugt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2015
Berichten
1
Beste hulplijn,

In opdracht van een klant willen we een dashboard maken waarin bepaalde afhankelijkheden tussen projecten kunnen worden weergegeven waarbij we ook nieuwe projecten en rijen moeten kunnen worden toegevoegd.

Het gaat om 3 niveau's: Besluitvorming, realisatie en exploitatie.

Het verzoek richt zich ook op 3 niveau's.

1e niveau - wijzigingen:
Eelke wijziging en of verandering heeft invloed de planning voor de 3 niveau's van de verschillende projecten, deze afhankelijkheden hebben we nu middels pijltjes en aangegeven. Kunnen deze afhankelijkheden ook op een geautomatiseerde wijze aan elkaar worden gelinkt? Note: nog niet alle info van de projecten is ingevuld (door ons ontvangen op dit moment).

2e niveau - selecties:
Willen ook graag selecties kunnen maken zodat er kan worden ingezoomd op bepaalde onderdelen (andere onderdelen verbergen) van een of meerdere projecten, een collega heeft hiervoor een eerste aanzet gemaakt maar dat kan vast nog veeeeeel mooier, handiger en overzichtelijker.

3e niveau - overlap:
Op het moment dat er qua planning een overlap plaats tussen 1 of meerdere onderdelen van projecten vindt willen we dit benadrukken / zichtbaar maken door bijvoorbeeld een ander lijn kleurtje te gebruiken, met name voor de buitendienststellingen (zie exploitatie)

Ik hoop dat iemand mijn verzoek kan volgen anders ben ik uiteraard bereid om een extra toelichting te geven.

Dank

Dennis
 

Bijlagen

  • ZAD L4 dashboard demo v2 (1).xlsm
    99 KB · Weergaven: 50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan