• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data per weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortex

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2009
Berichten
102
Beste experts,

Zie bijlage: ik wil dmv een dropdown menu in cel j2 van weekrapportage de resultaten per weeknummer kunnen laten zien uit tabblad <data>.
Ik zou dit graag willen zien met de formule horizontaal zoeken.
Graag even stap voor stap jullie evt oplossing uitleggen.

Ik ben nog vrij beperkt met de kennis van Excel:)


Mvg,
Cortex.
 

Bijlagen

  • dropdown.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 37
Beste cortex ;)

Zie bestandje.
In J2 heb ik een lijst aangebracht die week noemt, zie naamvak.
In bereik B3:B6 heb ik de formule SOMPRODUCT gebruikt.

=SOMPRODUCT((week=weekrapportage!$J$2)*(data!$A$2:$A$5=weekrapportage!A3)*(data!$C$2:$F$5))

Eerst wordt er gekeken naar week of dit overeenkomt met wat er in cel J2 staat.
Dan wordt er gekeken naar bereik A2:A5 in tabblad data of er hetzelfde aanwezig is dan in cel A3.
Als deze 2 waarden voorkomen in het bereik wordt de cel genomen die overeenstemt met de 2 waarden, in dit geval is dit voor cel B3 10 als uitkomst.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • dropdown (Danny147).xls
    18 KB · Weergaven: 50
Zeer bedankt.

Is het mogelijk dit met de horizontaal.zoeken formule te doen? Dit omdat ik het tabblad data telkens moet aanpassen / toevoegen met gegevens.

Graag ook even een uitleg!

Alvast dank,
Cortex
 
Een oplossing met de index-functie, zie bijlage.
Kan overigens ook met index-vergelijken.
 
Bedankt, echter mijn ultieme wens is om dit met de functie <horizontaal zoeken> te kunnen. Dit omdat ik de data lijst een andere vormgeving wil geven. Ik wil nl een rapportage tot en met week 52 maken en de data bevat veel meer items dan in het voorbeeld genoemd, en bovendien mag het rapportageblad niet van vorm veranderen.

Kortom: is het mogelijk dit via hor.zoeken te doen waarbij ik per week de data kan zien?

Alvast dank,
Cortex
 
Cortex

Hierbij een mogelijke oplossing met hor.zoeken. :D
 

Bijlagen

  • dropdown(gelens).xlsx
    9 KB · Weergaven: 26
Bedankt, echter mijn ultieme wens is om dit met de functie <horizontaal zoeken> te kunnen. Dit omdat ik de data lijst een andere vormgeving wil geven. Ik wil nl een rapportage tot en met week 52 maken en de data bevat veel meer items dan in het voorbeeld genoemd, en bovendien mag het rapportageblad niet van vorm veranderen.
Dat je daarvoor enkel de Horizontaal-zoekenfunctie zou kunnen gebruiken, daarin vergis je je.
Andere oplossingen zijn minstens net zo flexibel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan