• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
161
Hallo,

Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik ben op zoek naar een formule die in bijgevoegd voorbeeld de rode getallen automatisch vult.

Cel A1 t/m E13 is de data
Cel A1 t/m A22 zijn de diverse gebruikte getallen.

In cellen B1 t/m H22 moet dan afgebeeld worden waar de betreffende gebruikte getallen in voorkomen

alvast bedankt!
groeten, swanwil
 

Bijlagen

  • 20170406 voorbeeld.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 40
Zo bijvoorbeeld:
Code:
B16: =ALS.FOUT(INDEX($A$1:$A$13;KLEINSTE(ALS($B$1:$E$13=$A16;RIJ($A$1:$A$13);9E+99);KOLOM()-1));"")
Opmerkingen:
1. Zet allereerst via Bestand > Opties >Formules > bij Werkmap berekenen de optie Automatisch aan.
2. Bovenstaande formule is een matrixformule, dat wil zeggen eerst afsluiten met Control+Shift+Enter. Daarna kun je hem naar rechts en naar onder doortrekken.

Extra service:
 

Bijlagen

  • 20170406 voorbeeld (AC).xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
1. Zet allereerst via Bestand > Opties >Formules > bij Werkmap berekenen de optie Automatisch aan.

:d Heb je een waarschijnlijk werkende formule gemaakt doet dat ding helemaal niets. Na x keer aanpassen en bekijken blijkt dat......... (Zeer herkenbaar.)
 
Ja liep ik hier ook tegenaan... duurde even voordat het lichtje ging branden.
 
Beste Alexcel,

Bedankt voor je formule!
Werkt perfect. Ik snap alleen niet helemaal hoe het werkt...

Automatisch herberekenen staat standaard uit bij mij omdat ik vaak in grote bestanden zit te werken waar herberekenen erg vertragend werkt.
Ik zal er voortaan rekening mee houden voordat ik een voorbeeld bestandje mee stuur.

groeten, Swanwil
 
Dan ga je hier ook lol mee beleven.... te grote aantallen matrixfuncties werken ook vertragend. :)
 
Daar komt VBA te hulp:

Code:
Sub M_snb()
 sn = Cells(1).CurrentRegion
 
 With CreateObject("scripting.dictionary")
    For j = 1 To UBound(sn)
        For jj = 2 To UBound(sn, 2)
          If sn(j, jj) <> "" Then .Item(sn(j, jj)) = .Item(sn(j, jj)) & sn(j, 1) & ","
        Next
    Next
 
    Cells(16, 1).Resize(.Count, 2) = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
    Cells(16, 2).Resize(.Count).TextToColumns , , , , 0, 0, -1, 0, 0
 End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan