• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum as in een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

silkeronsse

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
15
De x-as van mijn grafiek is van het type: datum
Dat heb ik ook zo ingesteld bij 'opties voor as' > 'notatie'.
De grenzen moet ik nu kiezen, met behulp van het equivalente getal (wat te doen is, maar niet bepaald praktisch)
Maar ook voor mijn primaire eenheden voor de maatstrepen moet het interval gekozen worden in dagen.
Aangezien niet elke maand evenveel dagen telt, is het dus niet mogelijk om elke keer vb de eerste dag van de maand een maatstreep te hebben.
Is er een mogelijkheid om deze intervallen te kiezen in vb maanden of jaren (mogelijke weergave eenheden zijn enkel duizentallen, honderdtallen...)?
Of bestaat er een ander trukje om deze as wat op te smukken?

Vraag Datum As.jpg


Ik gebruik Excel 2013
 
Hier een ideetje
 

Bijlagen

  • grafiek1.xls
    23,5 KB · Weergaven: 90
Prachtig!
Zo wil ik de grafiek ook hebben. Helaas moet ik werken met "spreiding" ipv "lijn", want mijn waarden voor de x-as hebben geen regelmatig interval, en daar werk dit blijkbaar niet zo goed voor.
Ik werk nu met zo'n 30000 (x, y) koppels, dus een regelmatig interval forceren zou een beetje te veel werk zijn.
 
je kunt toch gewoon wat waarden er tussen uitlaten?
Als je maar 2 kolommen hebt een voor de maand en een voor de dag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan