• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum automatisch doortellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sierchickie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2016
Berichten
4
Bekijk bijlage berekening vastgoed adm.xlsx

Voor mijn werk ben ik op zoek naar een oplossing voor dit bestand. Even kort de uitleg. We hebben een contract met een ingangsdatum. Deze heeft een eerste looptijd van bijvoorbeeld 5 jaar, tweede verlenging is dan nog een keer met 5 jaar en alles daarna wordt continue met 1 jaar verlengd. Nu gaan de eerste twee periodes goed, de laatste wil ik graag dat hij deze verlengd met telkens 1 jaar, totdat de datum van vandaag is bereikt. Dus zeg maar een contract is op 4 mei 2000 ingegaan, eerste einddatum is 4 mei 2005, tweede is 4 mei 2010, alles daarna is met 1 jaar bijgesteld, staat nu op 4 mei 2016. Morgen is het 4 mei en springt deze automatisch naar 4 mei 2017. Het 5-5-1 verlengingprincipe is niet standaard, alle contracten kunnen andere constructies hebben.

Ik denk dat dit niet met een formule te bewerkstelligen is, maar met een macro, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten.

Kan iemand mij helpen? Bestand zit in de bijlage.
 
datums

misschien met de functie zelfde.dag
als je een voorbeeldje er bij doet kan ik je misschien verder helpen
Bekijk bijlage 5jr-1jr.xlsx
heb nu een simpel voorbeeld gemaakt met 2 x 5 jaar en dan telkens een jaar verder
 
Hi Don, het voorbeeld zit al in het document (bovenin gelijk, heet vastgoed adm). Jouw voorbeeld kan, maar zal dan altijd afhankelijk zijn van de termijnen van verlenging hoeveel kolommen je moet invoegen. Het liefst heb ik op een gegeven moment 1 cel waarin hij automatisch door telt, danwel met 1, danwel met een ander getal zeg maar totdat de datum van vandaag is bereikt.

Kun je hier wat meer mee?
 
Helpt dit u vooruit?
 

Bijlagen

  • berekening vastgoed adm(cobbe).xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 69
hi Cobbe, het helpt wel wat, maar het bestand is in het echt veel groter, veel tabbladen en kolommen. Nu kan ik dit wel als los tabblad ertussen voegen zodat hij zoekt naar de laatste datum, omdat die weer nodig is voor de termijnberekening. Het zou handig zijn als het resultaat in 1 cel te vinden is, maar denk niet dat dit zonder macro gaat?

heb je overigens gewerkt met voorwaardelijke opmaak waardoor de cel leeg blijft of de tekst wit? Of zit het anders in elkaar?
 
Vul je tabel eens handmatig aan met wat je wanneer en hoe als resultaat wil bekomen.
 
met vba is het eenvoudiger op te lossen:

wel goed controleren. en de fouten e.d. doorgeven.

zie grijze cellen
 

Bijlagen

  • berekening vastgoed adm met vba.xlsm
    16,9 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Hi Sylvester-Ponte, even kort gekeken, volgens mij is dit exact wat ik bedoelde. Ziet er goed uit. Ik ga ermee aan de slag in het oorspronkelijke document. Mocht iets niet werken, neem ik contact op.

Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan