• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum doorvoeren in meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertrammed

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2013
Berichten
40
Bekijk bijlage Personeel machines1.xlsm

Goedenavond,

Ik heb 2 vragen.

Ik heb een Excel machinelijst voor mijn werk. Deze wordt gebruikt voor de uitgifte en terugname van machines onder de collega's.

Ik heb een macro gevonden waarbij ik de 52 tabbladen kan maken op basis van het voorbeeld werkblad. Nu zou ik graag per werkblad ook de datum die past bij de week al direct zichtbaar willen hebben zodat deze niet handmatig hoeft worden ingevoerd.

Verder zoek ik een functie zoals bij gegevensvalidatie mogelijk is met lijstjes dat ik een aantal kleuren makkelijker kan invoegen die ik veel gebruik als herkenning of de machine uitgegeven is of is ingeleverd.

Alvast bedankt.

Groeten Bertram
 
Kan me niet voorstellen dat je zoiets als dit in excel gaat administreren, echt waar?

In je bijgesloten excel zit je macro niet, dus het is een beetje gokwerk,

Ik neem aan dat je de werkbladen kopieert en hernoemt adhv de lijst in Kolom A op tablad totaalblad

Sheets(Nieuwesheetnaam).Range("B2") = Sheets("Totaalblad").Range("B1")

Die B1 moet je dus mee laten lopen met het te hernoemen sheet.
 
Het invoeren op deze manier gebeurde al voordat ik het nu gaat doen. Ik begrijp uit je reactie dat het eenvoudiger of efficiënter kan. tips zijn welkom.

Hierbij de code waar ik het over had.

Sub Kopieer()
With Sheets("Totaalblad")
For Each cl In .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
Sheets("Werkblad").Copy , Sheets(Sheets.Count)
Sheets(Sheets.Count).Name = cl
Next
End With
End Sub


Ik ga je voorstel proberen, alvast bedankt!
 
Het invoeren op deze manier gebeurde al voordat ik het nu gaat doen. Ik begrijp uit je reactie dat het eenvoudiger of efficiënter kan. tips zijn welkom.
Dit soort dingen horen in een database OMNSHO, 52 tabbladen is onzinnig

Gebruik aub code tags als je code post op het forum, gebruik daarvoor de # knop en het post menu.
Code:
Sub Kopieer()
With Sheets("Totaalblad")
    For Each cl In .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        Sheets("Werkblad").Copy , Sheets(Sheets.Count)
        Sheets(Sheets.Count).Name = cl
 [COLOR="#00FF00"]       Sheets(sheets.count).range("B2") = cl.offset(0,1)[/COLOR]
    Next
End With
End Sub
Zou je wel aanraden de "Dag" benaming van B2 af te halen, is een beetje onzinnig zeker als je het tabblad door gaat kopieren
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga je adviesen uitproberen en laat het je weten.
 
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.

Kan je bijlage niet openen
 
Is met deze code de bedoeling dat je waar Week1, Week 2 staan je daar ook de datums achter zet die je daar van toepassing wil laten zijn.
 
uiteindelijk zou ik het voorbeeld werkblad met de code 52 x willen doorvoeren. En dan zou ik graag de datums willen laten meelopen zodat als ik bijv. week 2 of 10 open de datum in de cel c2 al goed staat wat overeenkomt met de weeknummer van dat moment.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Is zoiets mogelijk?
 
Zoiets dan?
Code:
Sub Kopieer()
Dim OudSheet As String
OudSheet = "Werkblad"
With Sheets("Totaalblad")
    For Each cl In .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        Sheets("Werkblad").Copy , Sheets(Sheets.Count)
        Sheets(Sheets.Count).Name = cl
        Range("C2").FormulaR1C1 = "='" & OudSheet & "'!RC+7"
        OudSheet = ActiveSheet.Name
    Next
End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan