• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datum zoeken en bijbehorende cellen vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martincdb

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
Berichten
16
Goedemiddag excel kenners,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat ik met jullie hulp dit kan oplossen.

Eerst even wat uitleg: Ik moet voor mijn werkgever elke dag een (excel) urenbriefje invullen met daarin begintijd en eindtijd van elk project waar ik die dag aan werk alsmede mijn pauzetijd.

Omdat ik al die losse bestanden erg onhandig vind heb ik zelf een bestand gemaakt waarmee ik de urenbriefjes kan "importeren". ( kopieert van urenbriefje naar mijn eigen bestand). (zie bijgevoegd bestand, rekenblad A1 t/m D9)

Hierna "filter"ik uit de reeks A1 t/m D9 de begin en eindtijd van die dag,en of ik pauze (code 4) heb gehad.

Tot dusver gaat het allemaal goed maar nu het volgende:

Ik wil de datum die in "rekenblad I4" staat opzoeken in 1 van de bladen Q1 t/m Q4. en achter de gevonden datum de begin en eindtijd en pauze invullen.

Nu zou ik dit kunnen doen door vert.zoeken maar hoe kopieer ik dan de tijden erachter?
Of is dit misschien toch beter om met een macro te doen???


Ik hoop dat bovenstaand verhaal duidelijk genoeg is en dat jullie me kunnen helpen.

gr,

Martin


P.s. zie nu dat het bestand er niet bij staat. Probeer dit te uploaden maar is nog niet gelukt.

Bekijk bijlage Uren per jaar.zip]

Toevoegen is gelukt heb alleen 2 werkbladen (Q3 en Q4 ) moeten verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Is het ws te groot.
Probeer het te Zippen of te Rarren.
 
Harry,


Bestand was inderdaad te groot. Heb 2 werkbladen weggehaald en is nu wel gelukt.

gr,

Martin
 
Lijkt dit een beetje op wat je zocht Martin?

Code staat in module 4.
 

Bijlagen

  • 17-01-11.rar
    38 KB · Weergaven: 52
Lijkt dit een beetje op wat je zocht Martin?

Code staat in module 4.

Hallo Harry,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ziet er goed uit maar is helaas toch niet helemaal wat ik bedoel. Ben bang dat ik het toch niet helemaal goed heb uitgelegd.
Daarom heb ik mijn extra uitleg nu maar in het bestand zelf gezet.

Hoop dat je er nog een keer naar wil kijken en dat het nu wel duidelijk genoeg is.

Alvast bedankt voor je moeite.

gr,

Martin
]Bekijk bijlage Uren per jaar met uitleg.zip
 
Laatst bewerkt:
Dan zal je toch nog eea moeten verduidelijken, want de macro van Harry doet mi excact wat jij vraagt.
 
Hallo warm bakkertje,

Dacht dat mijn uitleg duidelijk genoeg was maar nu ik hem weer terug lees, zit er idd een onduidelijkheid in. ( was laat en ben er misschien al te lang mee bezig zodat voor mij alles vanzelfsprekend lijkt).

Zal proberen om zo kort mogelijk uit te leggen wat ik nu precies wil bereiken.
Om het overzichtelijk te houden doe ik wel mijn hele verhaal.

Heb een urenbriefje wat ik per 2 dagen invul met gewerkte uren en duur van mijn pauze.(urenbriefje.xls). Omdat ik per 2 dagen een apart briefje heb ben ik snel het overzicht kwijt van mijn totaal gewerkte uren per kwartaal en jaar.

Daarom heb ik een bestand gemaakt (uren per jaar.xls) en hierin "importeer" ik dmv de importeerknop op blad "gegevens" de kolommen met uren naar blad "rekenblad" cel A1 t/m E30.

Hierna filter ik uit de geimporteerde kolommen (cel A1 t/m E30) de begin, eindtijd en pauzetijd en zet deze op cel:

............datum...begintijd...eindtijd....pauze
dag 1:......I4..........J4...........K4..........L4
dag 2:......I33........J33.........K33.........L33


Ik heb voor elk kwartaal een apart blad gemaakt Q1,Q2,Q3,Q4 (Q3 en Q4 heb ik moeten verwijderen vanwege de grootte van het bestand) en maak hier berekeningen in vwb totaal gewerkte uren en eventuele overuren

Tot zover gaat het volgens mij goed maar nu dus mijn probleem.

Nu zou ik graag willen dat de datum van dag 1 (rekenblad I4) wordt opgezocht in 1 van de vier bladen Q1,Q2,Q3,Q4. Wanneer de positie gevonden is van datum die staat in I4 dat dan de gegevens van J4,K4,L4 worden gekopieerd naar de cellen achter de gevonden datum.

Voor de duidelijkheid een voorbeeld: Stel datum in rekenblad I4 = 22-04.
Dan wordt er gezocht in blad Q1,Q2,Q3,Q4. naar datum 22-04.
Deze bevind zich op blad Q2 cel C29.

Nu wordt de cel J4 op blad rekenblad gekopieerd naar cel D29 op blad Q2 ( begintijd)
Hierna cel K4 op blad rekenblad gekopieerd naar cel E29 op blad Q2 (eindtijd).
en als laatste L4 op blad rekenblad gekopieerd naar cel F29 op blad Q2 (pauzetijd).

Helaas is mijn verhaal toch langer geworden dan ik had gedacht maar hoop dat het nu wel duidelijk is wat ik graag wil.

groeten en veel leesplezier :D

Martin
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub uren()
Dim laatste_cel As Long, iSheet As Integer, row As Long
On Error Resume Next
Application.ScreenUpdating = False
For iSheet = 3 To Sheets.Count
    For row = Sheets(iSheet).Range("C65536").End(xlUp).row To 1 Step -1
        With Sheets(iSheet)
            If Sheets(iSheet).Range("C" & row).Value = [rekenblad!I4].Value Then
                Sheets(iSheet).Range("C" & row).Offset(, 1).Resize(, 3) = [rekenblad!I4].Offset(, 1).Resize(, 3).Value
            End If
        End With
   Next row
Next iSheet
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Ik heb de macro van Harry wat aangepast. Voor een goede werking is het wel noodzakelijk dat je de Q-werkbladen achteraan plaatst.
 
Hallo warm bakkertje,

Heb de Q werkbladen verplaatst en macro aangepast en werkt precies zoals ik wilde.

Bedankt voor je meedenken en snelle (re)actie.

@ Harry: jij natuurlijk ook bedankt voor de reacties.

Nu nog even uitpluizen hoe het precies werkt dan kan ik het volgende keer zelf ...hihi :d

groeten, Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan