datumfilter via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

TEP

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2017
Berichten
42
Hallo

Volgende zet via VBA een datumfilter in een tabblad (groter dan die datum) en werkt prima:
Code:
DatumVanaf = CDate(InputBox("Geef datum VANAF wanneer moet geteld worden dat een PL aan een project gewerkt heeft", "Datum VANAF...", "01/01/2017"))
ActiveSheet.Range("$A$1:$AF$" & LaatsteRij).AutoFilter Field:=12, Criteria1:=">=" & DatumVanaf

wanneer ik een 2e criterium wil meegeven (einddatum), wordt de filter wel correct ingevuld in het tabblad, maar geeft een lege filter (geen gegevens), hoewel er wel gegevens aanwezig zijn tussen die 2 data...
Code:
DatumVanaf = CDate(InputBox("Geef datum VANAF wanneer moet geteld worden dat een PL aan een project gewerkt heeft", "Datum VANAF...", "01/01/2017"))
TotOp = CDate(InputBox("Geef datum TOT wanneer moet geteld worden dat een PL aan een project gewerkt heeft", "Datum TOT...", Date))

ActiveSheet.Range("$A$1:$AF$" & LaatsteRij).AutoFilter Field:=12, Criteria1:=">=" & DatumVanaf, Operator:=xlAnd, Criteria2:="<=" & TotOp

iemand een idee hoe dit komt?
Alvast bedankt.

Mvg
 
Plaats je bestandje er eens bij. Kijkt wat makklijker.
 
Liever niet - zit veel gevoelige info in...
enige probleem is dat het werkt zolang ik de filter op 'groter of gelijk dan' zet via VBA, maar als ik er een 'tussen' van maak doet 'ie het niet meer.
kan je daar mee verder of is dat te moeilijk zo?
 
Liever niet - zit veel gevoelige info in...
Dan doe je wat extra werk en plaats je dat bestand zonder de gevoelige info.
 
klopt volledig - zal ik ook doen, dacht enkel dat jll mss snel een oplossing zagen.
voorbeeld volgt nog een van de dagen - lukt nu niet.

heb wel het probleem gevonden, blijkbaar draait VBA de datum naar 'Amerikaans' model bij het invullen van de filter (mm/dd/yyyy) ipv (dd/mm/yyyy).
denk dat het 'm daar in zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan