• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums én lege cellen sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbalkm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
24
Ik wil gegevens in een bestand sorteren op leverdatum. Door middel van de sorteerfunctie kan ik eenvoudig de oudste leverdatum onderaan zetten en de meest recente leverdatum bovenaan.

Ik heb echter ook regels waarin nog geen leverdatum is opgenomen omdat nog geen levering heeft plaatsgevonden. Die wil ik helemaal bovenaan hebben staan. Bij het sorteren zet Excel de lege cellen echter onderaan het document.

Hoe kan ik dit aanpassen/ voorkomen?
 
Ik wil gegevens in een bestand sorteren op leverdatum. Door middel van de sorteerfunctie kan ik eenvoudig de oudste leverdatum onderaan zetten en de meest recente leverdatum bovenaan.

Ik heb echter ook regels waarin nog geen leverdatum is opgenomen omdat nog geen levering heeft plaatsgevonden. Die wil ik helemaal bovenaan hebben staan. Bij het sorteren zet Excel de lege cellen echter onderaan het document.

Hoe kan ik dit aanpassen/ voorkomen?

Lege cellen een kleurtje geven via voorwaardelijke opmaak en op kleur sorteren.
 
Leverdatum op ver in de toekomst zetten en de tekst wit maken, daarna sorteren

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan