• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datumtijd weergave laatste kolom excel XML

Status
Niet open voor verdere reacties.

jliefbroer

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Berichten
7
Graag maak ik gebruik van een XML export uit een applicatie, deze wil ik importeren/ gebruiken in excel.
Het XML bestand heeft geen schema.
Het XML bestand bevat 2 datumtijd velden die ik wil gebruiken in excel.

Nu geeft excel het eerste datum-tijd veld wel de juiste celopmaak: "7-1-2013 15:21:24", maar het 2de datum-tijd veld geeft de datum-tijd waarde weer als tekst zoals deze ook in de xml wordt weergegeven. Het 2de datum-tijd veld bevat ook in een paar gevallen geen waarde en is 'toevallig' ook de laatste kolom. Het lijkt dus mis te gaan omdat er 'geen waarde' in de kolom staat dat dan gelijk de hele kolom niet de juiste celopmaak krijgt.

Datum wordt in de XML weergegeven op de volgende manier:

<InsertDateTime>2012-10-23T15:45:35</InsertDateTime>
<AdmCompletedStateDateTime>2013-01-07T09:35:09</AdmCompletedStateDateTime>

In de bijlage een voorbeeld xml met daarin 2 records.

Graag wil ik de celopmaak van beide datum-tijd als correcte datum tijd in excel weer laten geven, maar zie hiervoor geen mogelijkheden. Jullie een idee?
Bekijk bijlage krd_3_orders.xml.txt
Bekijk bijlage xml_geimporteerd.xlsx
een xml plaatsen op het forum is niet mogelijk, daarom heb ik de extensie .txt toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Kan je ook een .xml of .xls(x) document plaatsen ipv een .txt?
 
Een xml mag op het forum niet toegevoegd worden als bijlage, daarom heb ik de extensie .txt toegevoegd.
Wel heb ik zojuist een excel bijlage als toegevoegd met daarin een voorbeeld van de weergave.
 
Het gaat mis omdat het veld leeg is. Kun je evt eenvoudig zelf uittesten door waar het nu goed gaat een datum blanco te maken in je bron.
Beste oplossing: vraag je leverancier om geen lege datums.
Of: voeg aan de tabel een kolom toe en zet daar een formule in die de conversie doet. Het vernieuwen van de import negeert deze rekenkolom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan