Datumveld gedraagt zich merkwaardig! (31-12-1899 is huidige datum)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
219
Goedemiddag,

Ik heb een formulier met een Datumveld (niet-afhankelijk). De notatie is Korte Datumnotatie. Ik heb aangegeven dat ik dat fraaie kalendertje wil zien...dus makkelijk een keuze kan maken.

Geen probleem, zou je zeggen, ik heb dit ook al honderden keren toegepast.

Maar nu gebeurt ineens het volgende...de eerste datum is plots 31-12-1899. Ik krijg met geen mogelijkheid meer de huidige datum te zien. Ook als ik 'huidige datum" kies dan komt het formulier met 31-12-1899!!

Help...wie heeft dit eerder gezien, en weet een oplossing!!

Het vreemde is: als ik een tekstveld maak op het formulier en er een datumveld van maak is alles in orde. Dit veld wordt echter pas zichtbaar nadat er in een aantal "keuzevelden met invoervak" waardes zijn gekozen...als ik dan het veld zichtbaar laat worden (standaard= visible.False, dan na vulling Keuzeveld.en gebeurtenis after update is het datumveld ineens 31-12-1899 default. (kalender staat dan op 1899)

Groet,

Jan
Radboudumc
 
D'r gebeurt dus iets vreemds op de achtergrond; waarschijnlijk krijgt het datumveld de waarde 0 en dat is als datum 31-12-1899.
 
Ik ga speuren waar het 'm in zit.

Wellicht doe ik iets vreemds als ik velden zichtbaar maak na de 'after.update' . Ik probeerde een nieuw formulier te maken om dit op te sturen naar het forum....en dan werkt het ineens wel!:evil:

Dank zover.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan