db voor 10 man

Status
Niet open voor verdere reacties.

dralex

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Berichten
154
Mijn db is eindelijk af. nu wil ik het op de netwerkschijf zetten zodat mijn collega's er mee kunnen werken.

Wat is het beste manier om meerdere gebruikers tegelijk te laten werken met db?
 
Ik zou het met een front- en backend doen. Backend op de netwerkschijf en de frontend locaal.
 
Ik gebruik zelf een DB waar meerdere mensen tegelijk in kunnen werken via de afdelingsschijf.
Frontend en backend is natuurlijk altijd handig maar in mijn geval was dat niet nodig, Gewoon op de netwerkschijf zetten en het zou moeten werken. Nog nooit gehoord dat er gegevens verloren zijn gegaan of iets dergelijks.
 
Bij 10 man tegelijk in een database begin je langzaam aan problemen over jezelf uit te roepen; bij 5 gelijktijdige gebruikers is Access behoorlijk stabiel, maar daarboven begint het al wat minder te worden. Heb je 10 man tegelijk in de db aan het werk, dan zou ik zeker overwegen om de db te splitsen in een frontend en een backend. Is relatief simpel te doen; Access heeft daar een prima wizard voor. Je houdt dan uiteindelijk een db over met de tabellen, en een db met de formulieren etc die koppelingen heeft naar alle tabellen in de backend. Deze frontend db zet je vervolgens uit bij alle gebruikers, al dan niet op gezamelijke schijven. Elke gebruiker heeft dan zijn eigen db, en dat werkt dus een heel stuk veiliger.
 
Terug naar topic

Vraag was dus:
Mijn db is eindelijk af. nu wil ik het op de netwerkschijf zetten zodat mijn collega's er mee kunnen werken.
Wat is het beste manier om meerdere gebruikers tegelijk te laten werken met db?

In de vraagstelling gaat het over 10 gebruikers
Gezien deze opmerking uit een eerder draadje van TS

ze vinden het hier fijn om ook in de tabellen te kijken en daarom wil ik het opslaan in een tabel en aangezien ik helaas niet over de grooote hoeveel kennis beschik wordt het helaas niet altijd even mooi of maak ik het me zelf lastig het vloeid vaak uit probeersels van een idee.
Maar hoe krijg ik aantal geupdate?

Zou ik zeggen:
ABSOLUUT VOORLOPIG HIER NIET AAN BEGINNEN, om een database te maken voor zoveel gebruikers

Probeer eerst wat meer kennis op te doen.
Een serieuze database maken is geen sinecure.
Zeker voor meerdere gebruikers maak altijd gebruik van een gesplitste database.
 
Laatst bewerkt:
ik wist niet dat mijn vraag zoveel gezeur over naamgeving gaf terwijl iedereen over het zelfde heeft. er zijn 2 oplossingen niet splitsen en wel splitsen.
Maar octa ik begrijp het goed.

Het beste is om de database te splitsen en een kopie maken van de front-end voor ieder gebruiker. Klopt dit?
 
Zo zou ik het doen :) En de rest ook; er zit inderdaad een hoop gezeur in de draad over in essentie hetzelfde. ;)
 
Dank je wel octa voor al je hulp de database is zo goed als af.
Ik wil je graag bedanken voor je hulp/tips/uitleg.
 
Alle niet ter zake doende berichten verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan